Industry Wire

Geplaatst door Zandbeek

Zandbeek ontwikkelt nieuwe positionering en identiteit voor Zuyd Hogeschool

Zuyd is een Limburgse hogeschool met 14.000 studenten en staat steevast in de top 3 van beste hogescholen in Nederland. Om haar breinpositie te verbeteren en merkvoorkeur verder te verhogen, schakelde Zuyd Hogeschool Zandbeek in.

Sfeer en gevoel doorslaggevend

Kwalitatief onderwijs alleen is niet genoeg om je onderscheidend te positioneren en nieuwe studenten aan te trekken. Uit onderzoek blijkt namelijk dat sfeer en gevoel vooral doorslaggevend zijn bij de keuze van een onderwijsinstelling. Daarbij worstelt generatie Z met issues als prestatiedruk en zorgen om studieschulden. En het aantal inwoners en jongeren in Limburg krimpt. Angelique Baguette, directeur marketing & communicatie Zuyd Hogeschool: “Vanuit die verschillende inzichten is het afgelopen jaar in diverse sprints met Zandbeek gewerkt aan een nieuwe positionering, authentiek narratief en eigentijdse visuele identiteit. Daarbij hebben we ervoor gekozen om niet het onderwijsproduct centraal te stellen, maar de student zelf. Want Zuyd wil boven alles een veilige plek zijn voor haar studenten. Een plek waar ze kunnen leren, vieren, vallen, en weer opstaan. Een omgeving waar studenten geen nummer zijn.”

Het begint met jou

Hecht, oprecht en vol vertrouwen. Dat zijn de nieuwe kernwaarden van Zuyd. Want studeren is meer dan colleges volgen en tentamens maken. Bij Zuyd zijn aandacht en verbinding net zo belangrijk. Zuyd gelooft dat iedereen uniek is, met eigen talenten. En dat iedereen de kans moet krijgen deze te ontwikkelen, te omarmen én in te zetten voor een betere toekomst. Baguette: “Juist door jezelf te zijn, verander je de wereld. ‘Het begint met jou’ is daarom de nieuwe merkbelofte die we onlangs lanceerden via een manifestfilm met in de hoofdrol Manouk Pluis, bekend van de Netflix-hitserie Knokke Off én oud-student van Zuyd.” De film is geregisseerd door Timon Moll. Als winnaar van een Televizier-Ring en gespecialiseerd in het Young Adult-genre maakte hij een film vanuit de ogen van de generatie waarvoor die is gemaakt. Een film waarin de belevingswereld en issues van huidige studenten de hoofdrol spelen.

De nieuwe positionering en merkidentiteit zijn vanaf nu zichtbaar in alle communicatie-uitingen van Zuyd Hogeschool en haar circa 50 opleidingen.

Credits
Bureau: Zandbeek
Fotografie: Marijke de Gruyter (via Foto Formation)
Regie: Timon Moll
D.O.P.: Richard Spierings
Sound design: Six Feet High
Media: Zigt

————————————————————

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht