Industry Wire

Geplaatst door Zebra

Zebra onderzoek laat zien dat twee derde van de retailmedewerkers denkt betere klantenservice te kunnen bieden wanneer uitgerust met tablets

LINCOLNSHIRE, Ill. – 18 december 2018 – Zebra Technologies Corporation (NASDAQ: ZBRA), een vernieuwer aan de rand van ondernemingen met oplossingen en partners die ervoor zorgen dat bedrijven een prestatievoorsprong kunnen realiseren, heeft vandaag de resultaten van zijn 12e jaarlijkse Global Shopper studie onthuld. Hierin zijn de gedragingen, meningen en verwachtingen van klanten, retail medewerkers en besluitvormers geanalyseerd. De resultaten laten zien dat twee derde (66 procent) van de ondervraagde medewerkers van mening is dat, wanneer uitgerust met tablets, zij betere klantenservice kunnen leveren om de winkelervaring van klanten te verbeteren.

Van de ondervraagde retail medewerkers stelt 55 procent dat zijn bedrijf onderbezet is, en bijna de helft (49 procent) voelt zich overwerkt. Tweeënveertig procent geeft aan dat weinig tijd te hebben consumenten te ondersteunen vanwege druk andere taken af te maken, zij noemen het onvermogen consumenten te ondersteunen als een van de grootste frustraties. Nog eens 28 procent claimt dat het moeilijk is informatie te verkrijgen die consumenten kan helpen. De meeste van de ondervraagde retail besluitvormers (83 procent) en medewerkers (74 procent) is het erover eens dat consumenten een betere ervaring kunnen krijgen wanneer verkoopmedewerkers uitgerust zijn met technologische hulpmiddelen.

Ondertussen vertrouwt slechts 13 procent van de ondervraagde consumenten zijn retailers om persoonlijke data te beschermen – het laagste niveau van vertrouwen gemeten onder tien verschillende sectoren. Van hen heeft 73 procent aangegeven flexibiliteit te prefereren om te controleren hoe hun persoonlijke informatie wordt gebruikt.

“Uit onze studie komt naar voren dat de verwachtingen van consumenten toenemen,” aldus Casper Zweers, Sales Director Benelux van Zebra Technologies. “Terwijl retailers uitdagingen op het gebied van fulfilment aanpakken, moeten ze ook een meer vertrouwde, gepersonaliseerde winkelervaring bieden die klanten geeft wat ze willen en wanneer, waar en hoe ze het willen.”

De studie identificeerde ook uiteenlopende verwachtingen over de impact van automatisering tussen retailers en winkelmedewerkers. Bijna 80 procent van de besluitvormers in de detailhandel – in vergelijking met 49 procent van de winkelmedewerkers – is het ermee eens dat de kassa’s van het personeel minder noodzakelijk worden vanwege nieuwe technologieën die het afrekenen kunnen automatiseren. Ook converteert meer dan de helft van de retail besluitvormers (52 procent) de point-of-sale (POS) -ruimte naar zelf-uitcheck, en 62 procent transformeert het naar een ophaalpunt voor online bestellingen.

Meer dan de helft van de consumenten (51 procent) denkt beter verbonden te zijn met smartphones dan met winkelmedewerkers. Retailers investeren in geavanceerde technologieën om deze kloof te dichten. Bijna 60 procent van de retailers is van plan uitgaven voor draagbare mobiele computers met meer dan 6 procent te verhogen, en meer dan één op de vijf retailers (21 procent) is de komende drie jaar van plan meer dan 10 procent te besteden aan robuuste tablets.

BELANGRIJKE REGIONALE BEVINDINGEN

Azië en Oceanië
• Tweeënzestig procent van de retailmedewerkers ziet zijn werkgever positiever als deze wordt voorzien van een mobiel apparaat voor werk gerelateerde activiteiten.
• Bijna de helft (49 procent) van de retailmedewerkers zegt dat mobiele point of sale (mPOS) apparaten hen helpt hun werk beter te doen.

Europa en het Midden-Oosten
• Vierenzeventig procent van de besluitvormers is het erover eens dat meer e-commerce meer aandacht trekt voor fulfilment-oplossingen en magazijninvesteringen.
• Meer dan driekwart (76 procent) van de besluitvormers in de detailhandel is het er over eens dat het accepteren en / of beheren van retourneren van online bestellingen een aanzienlijke uitdaging is.

Zuid-Amerika
• Zowel consumenten (59 procent) als winkelmedewerkers (67 procent) is van mening dat consumenten beter zijn verbonden met consumenteninformatie dan winkelmedewerkers.
• Negenennegentig procent van de IT-besluitvormers in de retail denkt betere inventaris beheer mogelijkheden nodig te hebben om de nauwkeurigheid te garanderen.

Noord-Amerika
• Elf procent van de consumenten vertrouwt retailers volledig om hun persoonlijke gegevens te beschermen, het laagste niveau van vertrouwen in elke geënquêteerde verticale industrie, inclusief gezondheidszorg, financiële instellingen en technologiebedrijven.
• Bijna zeven op de tien winkelmedewerkers (68 procent) meldt dat elektronische schapetiketten een positieve invloed kan hebben op de klantervaring en 54 procent van de ondervraagde consumenten zal ze waarschijnlijk lezen.

EENQUETE ACHTERGROND EN METHODIEK
Zebra’s 11e jaarlijkse Global Shopper Study omvatte ongeveer 4.725 Consumenten, 1.225 retailmedewerkers en 430 besluitvormers uit Noord-Amerika, Latijns-Amerika, Azië-Oceanië, Europa en het Midden-Oosten die in oktober-november 2018 werden geïnterviewd door Qualtrics.

+++
EINDE PERSBERICHT

OVER ZEBRA
Zebra (NASDAQ; ZBRA) stelt de frontlinie van bedrijven in Retail /e-commerce, productie, transport en logistiek, gezondheidszorg en andere industrieën in staat om een prestatievoordeel te behalen. Met meer dan 10,000 partners in 100 landen, leveren we op industrie aangepaste, end-to-end oplossingen die op slimme wijze mensen, bezittingen en data met elkaar verbinden om klanten te helpen cruciale beslissingen te maken. Onze leidende producten verbeteren de winkelervaring, traceren en beheren de voorraad, verbeteren de efficiëntie van supply chain en patiëntverzorging en helpen bedrijven hun digitale identiteit te vinden. Zebra is voor het derde opeenvolgende jaar verkozen als ‘America’s Best Employers’ op de Forbes list. Kijk voor meer informatie op www.zebra.com, of schrijf je in voor onze nieuwsbrief.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht