Geplaatst door Zebra

Zebra Technologies introduceert flexibele industriële machine vision en vaste scanoplossingen

Amsterdam – Zebra Technologies Corporation (NASDAQ: ZBRA), een innovator met oplossingen en partners die een concurrentievoordeel bieden, kondigde vandaag aan dat het de vaste industriële scanning (fixed industrial scanning, FIS)- en machine vision (MV)-markten betreedt met een nieuw portfolio van oplossingen. Deze oplossingen maken track & trace-opties en kwaliteitsinspectie van lopende productiewerkzaamheden mogelijk. Zebra’s suite van machine vision slimme camera’s en vaste industriële scanners wordt gebouwd op Zebra Aurora™, een uniform softwareplatform dat eenvoudig zowel camera’s als scanners kan instellen, implementeren en uitvoeren. Hiermee wordt voldaan aan de behoefte van bedrijven aan eenvoud, snelheid, productiviteit en efficiëntie.

7 juni 2021

Het bedrijf zet de Enterprise Asset Intelligence-visie door met de overname van Adaptive Vision

Door gebruik te maken van dezelfde ultra-robuuste stationaire hardware, kunnen de vaste industriële scanners van Zebra en slimme MV-camera’s productielijnen en productverplaatsingsprocessen inspecteren, waardoor de kwaliteit in productie-, magazijn– en logistieke omgevingen wordt verbeterd. Bedrijven kunnen de complexiteit en kosten verminderen door Zebra Aurora te gebruiken. Zebra Aurora is ontworpen om efficiëntie en productiviteit te verhogen door middel van geavanceerde industriële automatiseringsprocessen. Deze technologie stelt klanten ook in staat om de implementatie van hun oplossingen te versnellen en functionaliteit toe te voegen in de toekomst naarmate behoeften veranderen.
Als onderdeel van haar strategie voor de FIS- en MV-markten heeft Zebra Adaptive Vision overgenomen, een toonaangevende leverancier van grafische MV-software voor de productie en andere industrieën. De uitgebreide toolset en algoritmen van Adaptive Vision helpen power-users gemakkelijk complexe MV-toepassingen te maken, terwijl klanten die relatief nieuw zijn in MV, complete toepassingen kunnen produceren zonder codering. De overname van Adaptive Vision voegt MV-software, diepgaande leerexpertise en een team van machine vision-ingenieurs toe waardoor fabrikanten meer inzicht krijgen in de status en toestand van hun goederen en activa door middel van visuele detectie- en analysemogelijkheden.
image
“De overname van Adaptive Vision versnelt onze Enterprise Asset Intelligence-visie omdat we nieuwe methoden voor dataverzameling blijven omarmen om te voldoen aan de groeiende en veranderende behoeften van onze klanten,” aldus Anders Gustafsson, Chief Executive Officer bij Zebra Technologies. “We zijn heel blij het getalenteerde Adaptive Vision-team te mogen verwelkomen in de Zebra-familie om te helpen onze volgende generatie oplossingen uit te breiden, waaronder vast industrieel scannen en machine vision.”
Deze nieuwe industriële automatiseringsoplossingen vormen een aanvulling op de overname van Cortexica door Zebra en Zebra’s portfolio voor intelligente edge-oplossingen voor de verticale markten. Waaronder SmartPack ™ en SmartSight ™, die computer vision-hardware en -software gebruiken om workflows in de operatie van bedrijven te verbeteren.
“Dit is een opwindende tijd om bij Zebra te komen werken en onze machine vision-software te delen om Zebra’s industriële klanten te helpen efficiënter te werken in steeds meer geautomatiseerde, datagestuurde omgevingen”, aldus Michał Czardybon, CEO van Adaptive Vision. “Onze machine vision-software en bibliotheken zijn ontworpen om gebruikers in staat te stellen eenvoudig MV- en deep learning-applicaties te bouwen, dus dit is een belangrijke strategische verbetering van de nieuwe oplossingen van Zebra.”
image
Het uitgebreide nieuwe portfolio van Zebra omvat zeven vaste producten voor het vastleggen van data met een unieke set FIS- en/of MV-mogelijkheden. Bedrijven kunnen de producten kiezen die aan hun huidige behoeften voldoen en op elk moment upgraden om ondersteuning toe te voegen voor bijvoorbeeld nieuwe streepjescodesymbolen, hogere scansnelheden of geavanceerde machine vision-tools via eenvoudige aankoop van een softwarelicentie.
De vaste industriële scanners verbeteren de track & trace-mogelijkheden in de hele supply chain met een feilloze decodering van elk onderdeel en elk pakket dat door productie, opslag en uitvoering gaat. De vaste industriële scanners van Zebra kunnen 1D/2D-streepjescodes, Direct Part Marks (DPM) en Optical Character Recognition (OCR)-tekst lezen en helpen de productiviteit te verbeteren en de verplaatsing van goederen te automatiseren. Hierdoor wordt de efficiëntie van magazijn-, verzend- en retourprocessen verbeterd. De MV-smartcamera’s van Zebra zijn ideaal voor het automatiseren van kwaliteitsinspecties in verschillende discrete productieprocessen, het verminderen van defecten en het valideren van assemblage- en trackinginformatie om de productiviteit en kwaliteit te verbeteren.
“We zijn verheugd om onze eerste reeks MV- en FIS-oplossingen voor de industriële automatiseringsmarkt te introduceren,” zegt Casper Zweers, regio directeur van Zebra Technologies in de Benelux. Deze oplossingen bieden een eenvoudige, kant-en-klare ervaring en superieure betrouwbaarheid die maximale zichtbaarheid en de snelle transformatie van beeldopnames in bruikbare bedrijfsinformatie mogelijk maken.”
Zebra financierde de overname van Adaptive Vision met contanten in kas. De transactie zal naar verwachting op korte termijn niet van materieel belang zijn voor de verkoop en de winstgevendheid. De financiële details van de overname worden niet bekendgemaakt.
Zebra Technologies Safe Harbor Statement
This press release contains forward-looking statements, as defined by the Private Securities Litigation Reform Act of 1995, including, without limitation, the statements regarding the company’s outlook and the ability to complete the acquisition of Profitect Inc. Actual results may differ from those expressed or implied in the company’s forward-looking statements. These statements represent estimates only as of the date they were made. Zebra undertakes no obligation, other than as may be required by law, to publicly update or revise any forward-looking statements, whether as a result of new information, future events, changed circumstances or any other reason after the date of this release.
These forward-looking statements are based on current expectations, forecasts and assumptions and are subject to the risks and uncertainties inherent in Zebra’s industry, market conditions, general domestic and international economic conditions, and other factors. These factors include customer acceptance of Zebra’s hardware and software products and competitors’ product offerings, and the potential effects of technological changes. The continued uncertainty over future global economic conditions, the availability of credit and capital markets volatility may have adverse effects on Zebra, its suppliers and its customers. In addition, a disruption in our ability to obtain products from vendors as a result of supply chain constraints, natural disasters or other circumstances could restrict sales and negatively affect customer relationships. Profits and profitability will be affected by Zebra’s ability to control manufacturing and operating costs. Because of its debt, interest rates and financial market conditions will also have an impact on results. Foreign exchange rates will have an effect on financial results because of the large percentage of our international sales. The outcome of litigation in which Zebra may be involved is another factor. The success of integrating acquisitions could also affect profitability, reported results and the company’s competitive position in its industry. These and other factors could have an adverse effect on Zebra’s sales, gross profit margins and results of operations and increase the volatility of our financial results. When used in this release and documents referenced, the words “anticipate,” “believe,” “outlook,” and “expect” and similar expressions, as they relate to the company or its management, are intended to identify such forward-looking statements, but are not the exclusive means of identifying these statements. Descriptions of the risks, uncertainties and other factors that could affect the company’s future operations and results can be found in Zebra’s filings with the Securities and Exchange Commission, including the company’s most recent Form 10-K.
OVER ADAPTIVE VISION
Adaptive Vision is een toonaangevende leverancier van gebruiksvriendelijke machine vision-software. Sinds 2007 werkt het bedrijf als een betrouwbare partner van machinebouwers, vision-systeemintegratoren en industriële eindgebruikers.
OVER ZEBRA
Zebra (NASDAQ; ZBRA) stelt organisaties in retail/e-commerce, productie, transport en logistiek, gezondheidszorg en andere industrieën in staat om een concurrentievoordeel te behalen. Met meer dan 10,000 partners in 100 landen, levert Zebra op de markt aangepaste, end-to-end oplossingen om ervoor te zorgen dat elk bedrijfsonderdeel en elke werknemer zichtbaar, verbonden en volledig geoptimaliseerd is. De leidende producten van het bedrijf verbeteren de winkelervaring, traceren en beheren voorraden en verbeteren de efficiëntie van supply chain en patiëntverzorging. In 2020 stond Zebra voor het tweede opeenvolgende jaar in de Forbes Global 2000-lijst en stond het in de lijst van de beste bedrijven voor innovators van Fast Company. Kijk voor meer informatie op www.zebra.com, of schrijf u in voor onze nieuwsbrief. Participeer in ons Your Edge blog, volg ons via social media op LinkedInTwitter en Facebook en kijk naar onze Story Hub: Zebra Perspectives.