Industry Wire

Geplaatst door Dawn. A Springbok Agency.

Zilveren Kruis brengt ontspanning in goede voornemens

Amsterdam, 6 februari 2023 – Zilveren Kruis lanceert een campagne rondom goede voornemens. Dawn nam het outdoor gedeelte van de campagne “Gouden Voornemens” voor haar rekening.

Ieder nieuw jaar begint met goede voornemens. Meer sporten. Gezonder eten. Stoppen met roken. Dry January… Maar het probleem met goede voornemens is dat het vaak bij voornemens blijft. Dit komt doordat we vaak te grote stappen willen zetten en dingen proberen die eigenlijk niet bij ons passen.

Om hier wat ontspanning in te brengen neemt de zorgverzekeraar goede voornemens en de druk die we onszelf daarbij opleggen, met een knipoog op de hak. Met een door Dawn ontwikkeld outdoor-concept dat gebruikmaakt van Ocean Outdoor’s interactieve billboards, verrast Zilveren Kruis nietsvermoedende voorbijgangers door tekstballonnen met iets té goede voornemens boven hun hoofden te laten verschijnen, zoals “Dry January t/m maart”, “365 legdays” of “Alleen nog maar door m’n neus ademen”. De een nog gekker dan de ander. De boodschap: “Goede voornemens moeten wel een beetje leuk blijven. Ga daarom dit jaar voor gouden voornemens.” Waarna er wordt verwezen naar een door Yune ontwikkelde actiepagina met daarop een aantal laagdrempelige “Gouden Voornemens”. Oftewel: voornemens die je wél kunt volhouden.

Naast de 2e plaats (categorie commercieel) in de Ocean Outdoor Creative Competition met Zilveren Kruis won Dawn ook met werk voor Oxfam Novib (1e plaats non-profit) en het Nederlands Filmfestival (3e plaats non-profit).

Marlies van Voorthuizen, senior campagnemanager Zilveren Kruis, vertelt: “Zo herkenbaar die onhaalbare doelen (die op 1 januari nog heel haalbaar lijken). Dit jaar heb ik dan ook gekozen voor haalbare doelen ofwel Goude Voornemens: minder koolhydraten eten en niet voor 10h00 vergaderen. En nee, dan slaap ik niet uit, maar ik vind het heel fijn om ’s ochtends ongestoord mijn mail weg te werken en stukken op te leveren.”

Frenkel Schönfeld, creatief directeur bij Dawn: “Goede voornemens zorgen er vaak voor dat we het nieuwe jaar al gestrest beginnen. Niet zo gezond dus. Door deze traditie op de hak te nemen, willen we bij iedereen de druk een beetje van de ketel halen en ontspannen het nieuwe jaar in helpen gaan.”

De campagne is het resultaat van de Ocean Outdoor Creative Competition waarbij Dawn en Zilveren Kruis samen ruim 250.000 euro aan mediawaarde wonnen en is te zien op outdoors in Westfield the Mall, Nieuwegein Cityplaza en diverse schermen in Hilversum.

Credits
Klant: Zilveren Kruis
Bureau: Dawn. A Springbok Agency
Productie: Ocean Outdoor, Yune

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht