Geplaatst door zooplus Nederland b.v.

zooplus doneert €158.928 aan stichting voor dierbescherming VIER PFOTEN

Samen voor het goede doel – zooplus, Europa´s leidende webshop voor huisdierbenodigdheden, toont wederom een groot hart voor dieren met de donatie van bijna €159.000 aan VIER PFOTEN.

De cheque werd op 18 juli 2019 door Florian Welz (Raad van bestuur zooplus AG) in het hoofdkantoor van zooplus in München overhandigd aan Birgitt Thiesmann, huisdier-expert bij VIER PFOTEN.
In het kader van het 20-jarig bestaan van zooplus in Europa is dit bedrag tot stand gekomen middels een één week durende campagne. Hierbij konden klanten van zooplus met één klik 20% van de verkoopprijs van de door hen bestelde, geselecteerde producten aan de stichting doneren. Het merendeel van de donatie werd door zooplus ter beschikking gesteld, het restant door talrijke partners van zooplus, waaronder Petsafe, Happy Cat, Kleinmetall en Kerbl.

VIER PFOTEN zal het bedrag zal met name gebruiken voor haar hulp voor zwerfhonden programma, haar zwerfhondenkliniek in Sofia als ook voor haar campagne tegen illegale puppyhandel.
Florian Welz bij de overhandiging van de cheque: “Het is voor ons niet alleen belangrijk dat hond en eigenaar een goede relatie met elkaar hebben, maar ook om de mensen te ondersteunen die met volledige toewijding en levensbloed onze viervoetige vrienden redden en zo echte helden worden.”

Dankzij de gulle gift kan de organisatie nu beter voor de zwerfdieren zorgen. “Vandaag is een geluksdag voor de zwerfdieren in Oost-Europa! Zwerfhonden en katten staan er allemaal alleen voor. Ze vechten elke dag op straat om te overleven. Met deze donatie zullen onze dierenartsen veel noodlijdende dieren kunnen helpen. Hartelijk dank! “, aldus Birgitt Thiesmann, huisdier-expert van VIER PFOTEN.

Over zooplus en VIER PFOTEN:

VIER PFOTEN werd opgericht in 1988 in Wenen. In Duitsland zorgt de stichting al 25 jaar voor meer respect, compassie en begrip tussen mens en dier. De internationale stichting voor dierenwelzijn redt beren, grote katten en andere wilde dieren van over de hele wereld onder moeilijke omstandigheden en geeft hen een nieuw thuis in beschermingscentra. Met tal van zwerfhulpprojecten in Zuidoost-Europa werkt VIER PFOTEN om ervoor te zorgen dat zwerfhonden en katten niet langer worden gedood, maar dat hun populaties worden verminderd door gerichte castratiemaatregelen.
Met behulp van donaties van zooplus kan het zwerfhulpprogramma in Bulgarije nu verder worden gepromoot. Sinds 2008 is VIER PFOTEN betrokken bij het massamoord op zwerfhonden. Met de zwerfkliniek in Sofia heeft de organisatie al 25.000 honden en katten gered door castratie, vaccinaties en spoedoperaties. Bovendien biedt VIER PFOTEN in Sofia sinds 2017 sessies met speciaal getrainde voormalige zwerfhonden aan in haar eigen “centrum voor dier-ondersteunde therapie”. De dieren geven zowel ouderen als kinderen met een verstandelijke of lichamelijke beperking een nieuw levensgevoel. Bovendien kan VIER PFOTEN haar campagne tegen illegale puppyhandel op online platforms uitbreiden via de verzamelde donaties.

Actief engagement voor dierenwelzijn
zooplus liet in het verleden al zien hoe belangrijk dierenwelzijn en dierbescherming voor haar is en stelde daarom een permanent donatieprogramma vast als integraal onderdeel van het bedrijfsconcept. Het bedrijf is actief op zoek naar goede doelen om hen de aandacht te geven die ze nodig hebben in de online winkel en om hen te ondersteunen in hun werk. Bij het merk ´zoolove by zooplus’ bijvoorbeeld wordt tien procent van de verkoopprijs geschonken aan dierenasielen en dierenorganisaties. zooplus maakt niet alleen de viervoetige vrienden blij met hun producten in de online shop, maar helpt dieren ook om een beter leven te leiden met slechts één essentiële klik.

zooplus werd opgericht in 1999 en is nu de grootste webshop in huisdierbenodigdheden van Europa op het gebied van omzet. De omzet bedroeg in het boekjaar 2018 EUR 1.342 miljoen. Het bedrijfsmodel is met succes geïntroduceerd in 30 Europese landen. zooplus verkoopt producten voor alle grote huisdierenrassen. Het assortiment omvat met name diervoeder (droog- en natvoer en voedingssupplementen) evenals accessoires zoals krabpalen, hondenmanden of speelgoed in alle prijscategorieën. Naast een selectie van meer dan 8.000 producten, profiteren zooplus-klanten ook van een veelheid aan interactieve inhoud en community aanbiedingen. De markt voor huisdierbenodigdheden vormt een belangrijk marktsegment binnen het Europese handelslandschap en de hoeveelheid voedsel en benodigdheden voor huisdieren binnen de Europese Unie bedraagt ongeveer 26 miljard euro. Voor Europa wordt een sterke groei in e-commerce verwacht. zooplus verwacht daarom dat haar dynamische ontwikkeling doorzet.