Industry Wire

Geplaatst door Travel Impact Accelerator

Zwitserland Toerisme nieuwe partner Travel Impact Accelerator

Zwitserland Toerisme sluit zich als officiële bestemmingspartner aan bij de Travel Impact Accelerator. De nationale marketingorganisatie van het Alpenland ondersteunt daarmee vijf geselecteerde reis-startups tijdens een 12-weeks ontwikkelingsprogramma, dat op maandag 31 augustus 2020 begint. Andere partners van het innovatieproject zijn onder meer Transavia, ANWB en Riksja Travel.

Broedplaats voor innovatie
Armando Troncana, directeur van Zwitserland Toerisme Benelux, verklaart de keuze voor een partnership met Travel Impact Accelerator: ‘Wij willen een duurzame vraag naar reizen, vakanties en congressen in Zwitserland stimuleren en richten ons daarbij vooral op het aantrekken van nieuwe bezoekers. Daarnaast willen we Zwitserland presenteren als broedplaats voor innovatie. Om daarin te slagen, streven we naar een gevarieerde en verfrissende aanpak. We zijn altijd op zoek naar sterke samenwerkingen, innovatieve ideeën en nieuwe methoden die onze doelen ondersteunen. De Travel Impact Accelerator opent nieuwe deuren voor ons: we kunnen niet wachten om onze expertise en ons netwerk te delen, verschillende projecten gezamenlijk op te zetten en van elkaar te leren.’

Win-win-win
Ook Eelke Pollé, Program Director en oprichter van de Travel Impact Accelerator is enthousiast: ‘De samenwerking met Zwitserland Toerisme heeft erg veel toegevoegde waarde voor de startups om hen te laten groeien. Zij hebben een groot netwerk en enorm veel kennis op pr en mediagebied. Een win-win-win.’
Travel Impact Accelerator

Vanwege corona is de oorspronkelijke startdatum van 3 april 2020 met enkele maanden verplaatst. Het accelerator-programma zal nu starten op maandag 31 augustus 2020 met een kick-off, gevolgd door een 12-weeks programma in Utrecht. Het sluit af op 20 november 2020 met een Demo Day voor investeerders, partners en andere genodigden. De reis-startups, Airtrotter, Hi,hi Guide, Smart Flight, Ventoura, en Via Ella, werken tijdens een 12-weeks programma samen in een inspirerende co-work space in Utrecht. Tijdens deze weken krijgen de startups gerichte trainingen, 1-op-1 coaching en mentorsessies door ervaren begeleiders uit de reisbranche en toegang tot strategische partners, pilotomgevingen en mogelijk vervolginvesteerders.

Over Zwitserland Toerisme
Zwitserland Toerisme is de nationale marketing- en verkooporganisatie voor het reis-, vakantie- en congresland Zwitserland. De organisatie werkt nauw samen met toeristische partners en aanbieders in Zwitserland en heeft kantoren over de hele wereld. De Benelux-markt genereert jaarlijks ruim 3.5 miljoen toeristische overnachtingen in het Alpenland en geldt derhalve als prioriteitsmarkt voor Zwitserland Toerisme. De marketingafdeling onderhoudt contacten met reisorganisaties, media en andere zakelijke partners.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht