Geplaatst door ZyLAB

ZyLAB introduceert podcast over XML-opslag als ‘best practice’ voor eDiscovery en onderzoeken

XML is een open, tijdloos en niet leveranciersgebonden formaat gecreëerd om informatie van elk type bestandsopslag (disk, netwerkserver, Cloud) te structureren, op te slaan en uit te wisselen. Met de exponentiële groei van bedrijfsinformatie en dus toegenomen data die bij onderzoeken doorzocht moeten worden, zijn de opslagmogelijkheden waarover XML beschikt erg belangrijk. Op het moment dat bij een organisatie de hardware voor de opslag van informatie zijn limiet heeft bereikt, kan XML-opslag er eenvoudig naast worden gebruikt zonder dat de werkzaamheden worden onderbroken. Bovendien biedt XML-opslag een uiterst flexibel schema voor metadata management, die veel flexibeler is dan de traditionele relationele databases.

“Zelfs over duizend jaar kan iemand een XML-bestand openen en de content lezen zonder dat er speciale software voor nodig is”, zegt Jan Scholtes, Chief Strategy Officer bij ZyLAB. “Omdat een database niet meer is vereist, besparen organisaties kosten op databaselicenties, onderhoud en databasemanagement. Bovendien hoeven er niet steeds bestanden te worden geconverteerd of gemigreerd als nieuwe versies van databases worden vrijgegeven en de oude niet meer worden ondersteund.”

In de podcast, beschrijft Scholtes de voordelen van de XML-gebaseerde systemen van ZyLAB voor alle data die ‘write–once/read-many’ zijn, zoals eDiscovery en onderzoeken. Voordelen zijn bijvoorbeeld:

• Toegang tot ongewijzigde bestanden. Een XML-archief behoudt de data in originele staat en staat gebruikers toe om terug te verwijzen naar het originele bestand dat 100% intact en ongewijzigd is.

• Data ontsluiten naar meerdere partijen. Het XML-format is flexibel voor informatieverzoeken tijdens een eDiscovery of onderzoek en het voorkomt de behoefte aan eindeloze dataconversies.

• Snelle en uitgebreide zoekfunctie. De combinatie van ZyLAB’s zoekmachine en XML-bestanden stelt gebruikers in staat om data te verrijken met flexibele meta informatieschema’s die kunnen worden doorzocht, geëxtraheerd en geanalyseerd om zo een beter inzicht in de relevantie te krijgen.

Het ZyLAB Information Management Platform archiveert alle data van een cliënt uit e-mail, elektronisch opgeslagen informatie (ESI), SharePoint, database content en gescande documenten in een open XML-archief. Elk specifiek en toepassingsgericht systeem van ZyLAB biedt tools om de content van het archief te beheren; van eenvoudige zoeksystemen en EDRM-procedures tot SOX-compliant records management.

Over ZyLAB
ZyLAB – opgericht in 1983 – is een toonaangevende leverancier van information access oplossingen die Global 2000-bedrijven en overheden helpt bij het digitaal archiveren en beheren van miljoenen pagina’s gedigitaliseerde papieren- en elektronische documenten, inclusief e-mail en multimedia. Door de complete onderzoeksmogelijkheden van ZyLAB, met hoge kwaliteit zoek- en vindopties in ruim 400 talen, kunnen gebruikers alle informatie eenvoudig online organiseren en delen.
Met ruim 9.000 installaties wereldwijd en meer dan 1.7 miljoen verkochte licenties beschikt ZyLAB over veel ervaring en kennis in uiteenlopende bedrijfssectoren en -applicaties. ZyLAB’s Europese klanten omvatten een aantal toonaangevende organisaties op het gebied van onderzoek en justitie zoals de Fiscale inlichtingen- en opsporingsdienst (FIOD), Serious Fraud Office in het Verenigd Koninkrijk, de Duitse Douane (ZKA), de Zweedse belastingdienst (Skatteverket) en het Italiaanse ministerie van Justitie (Ministerio della Giustizia Italiana). Belangrijke klanten in de VS zijn overheidsinstanties als de FBI, CIA, Securities and Exchange Commission, Internal Revenue Service, Department of Homeland Security, the White House en Department of the Treasury. Daarnaast zijn ook bekende merken als Pepsico, Anheuser-Busch en Pacific Life Insurance Company klant van ZyLAB. De onderneming heeft hoofdkantoren in Amsterdam en Washington DC en regionale kantoren in Barcelona, Düsseldorf, Londen, Parijs en Singapore. Voor meer informatie: www.zylab.com

Voor redactionele informatie: ref.: PB1110
Influx PR, Jakob Brons / Hilde Mussche, Stoomwezenstraat 33, 7331 AE Apeldoorn. Telefoon: 055-3663034, fax: 055-3602661, e-mail: ZyLAB@influx-pr.com, Website: www.influx-pr.com