Emerce Magazine

01_EM134_cover_HR copy

Emerce #134 – oktober 2014

In deze editie een interview met Eelko van Kooten, oprichter en managing director van Spinnin’ Records, wereldwijd het grootste platenlabel op het gebied van dancemuziek. Tevens achtergrondverhaal over de roadmap van de wearablemarkt. Wat verwachten experts? En een feature over hoe machine learning de e-business gaat veranderen. En nog veel meer.

Wil je een digitaal of print abonnement op Emerce magazine? Bekijk hier de mogelijkheden.

Artikelen in deze uitgave

EM134_lunch
4 oktober, 2014

‘Virtual reality ontwikkelt zich sneller dan verwacht’

Sinds de overname van Oculus Rift door Facebook is virtual reality een geliefd onderwerp bij zowel het publiek als investeerders. Ook het Amerikaanse Jaunt, opgericht door Nederlander Arthur van Hoff (51), profiteert hiervan. De startup ontving onlangs 27,8 miljoen groeigeld voor verdere ontwikkeling van zijn virtuele-cameratechnologie.

koffie
7 oktober, 2014

Burendag: Hollandse ambacht met digitale DNA

Een handgemaakte miniatuurwereld van buurtbewoners gefilmd in stop-motion, online te zien en te delen via Facebook. Om Burendag voor koffiebedrijf Douwe Egberts te promoten heeft Born05 traditionele technieken gekoppeld aan de digitale wereld.

lab
9 oktober, 2014

Column: Labs zijn de nieuwe accelerators

Mode wordt geassocieerd met kleding, trends en stijl. En is een industrie waaraan bloggers jaarlijks miljoenen dollars verdienen door erover te schrijven. Ook door de integratie van nieuwe technieken, waaronder sensoren, weet de sector steeds vaker de aandacht op zich te vestigen.

RTL_Nederland_Studio_5_&_6
8 oktober, 2014

Column: Ook online bedrijven kunnen nog veel leren van RTL

Het is deze maand 25 jaar geleden dat Nederland commerciële televisie kreeg. In 1963 was er al een kortstondige poging vanaf zee gedaan met het REM-eiland, maar toen RTL-Véronique – het huidige RTL4 – van start ging, was het duidelijk dat er een nieuwe tijdperk was aangebroken.

travel
14 oktober, 2014

Column: It’s the brand, stupid

De domeinnaam Holiday.com wordt in november geveild en zal volgens experts zo’n 27 miljoen euro opbrengen. Heel veel geld voor een url, waarvan je je kunt afvragen of de doorsnee consument er wel op zit te wachten. Want zeg nou eerlijk, zou jij dit webadres intypen als je een reis wilt boeken? Lijkt me niet. De doorsnee consument weet inmiddels ook wel beter en zal zijn heil zoeken in andere zoekstrategieën die een beter resultaat opleveren

EM134_interview
11 oktober, 2014

CEO Spinnin’ Records: ‘Ons Beats-moment komt nog wel’

Wereldwijd dé autoriteit worden op het gebied van dancemuziek, dat is kort samengevat de ambitie van Spinnin’ Records. Oprichter en managing director Eelko van Kooten (44) ziet dat momentum mede dankzij online met rasse schreden dichterbij komen. “We nemen beslissingen op basis van data-analyse en gevoel.”