Deel dit artikel
-

Veertig procent jaargroei voor online kijktijd

De tijd die besteed wordt aan het kijken van online video is in een jaar gegroeid met veertig procent. In de maand november van 2007 zaten de Amerikanen 195 minuten gekluisterd achter de pc of mobiel om online video te bekijken. Een jaar later in dezelfde maand is dit gemiddelde opgelopen tot 273,1 minuten.

Dat blijkt uit cijfers van ComScore. Niet alleen de gemiddelde kijktijd steeg sterk, ook het aantal bekeken video’s zette een groeispurt in. Met 34 procent steeg dit aantal in november 2008 naar 12,7 miljard video’s, vergeleken met 9,5 miljard online video’s in dezelfde maand het jaar daarvoor.

De videosites van Google behouden hun nummer een-positie in de ranglijst, met meer dan 5,1 miljard bekeken video’s (veertig procent van alle bekeken video’s). Google-dochter YouTube nam hierbij 98 procent van de online filmpjes voor haar rekening.

Op de tweede plek in de Verenigde Staten staat Fox Interactive Media met 493 miljoen video’s (3,5 procent), gevolgd door Viacom Digital met 325 miljoen (2,6 procent) De sites van Yahoo serveerden 304 miljoen video’s uit (2,4 procent). Het Amerikaanse Hulu behield de zesde plek met 227 miljoen video’s, goed voor 1,8 procent van het totaal.

Gemiddeld werd een online filmpje 3,1 minuten bekeken. Hulu ging hier overheen met een gemiddelde duur van 1,9 minuten per online video.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond