Deel dit artikel
-

Doubleclick: toename online aankopen

Doubleclick constateert dat het aantal mensen dat daadwerkelijk iets koopt via internet in het eerste kwartaal van 2004 verder is toegenomen, maar dat tegelijkertijd steeds meer mensen hun winkelwagentje achterlaten waardoor het uiteindelijk niet tot een transactie komt.

Het aantal mensen dat iets koopt via internet is in het eerste kwartaal van 2004 gestegen tot vier procent. Dat is weer een half procent meer dan in het laatste kwartaal van vorig jaar toen dat nog maar 3,5 procent was. Van iedere dollar die werd besteed, bleef ongeveer 5 dollar achter in een winkelwagentje. 

“Het is bemoedigend om te zien dat conversie ratios toenemen, maar er staat tegenover dat er nog teveel winkelwagentjes worden achtergelaten waardoor het uiteindelijk niet tot afrekenen komt,” zegt Court Cunningham van Doubleclick.

Hoewel terugkende klanten slechts een procent van alle website bezoekers vormen, besteden zij de meeste tijd –gemiddeld 7,69 minuten–en geld, ongeveer 180 dollar per sessie, zo beweert DoubleClick. Mensen die niets kopen vormen met 95 procent van alle bezokers nog steeds een absolute meerderheid. Deze groep is goed voor 78 procent van de achtergelaten winkelwagentjes.

De studie van Doubleclick is gedaan met de meetsoftware van het bedrijf. Deze software registeert het surfegedrag van 160 miljoen internetgebruikers. E-commerce sites meldden recnt dat zij de online verkopen zien aantrekken. In het eerste kwartaal van 2004, werd er ruim 28 procent meer verkocht als in dezelfde periode vorig jaar. 

Deel dit bericht

1 Reacties

bsa

gelden deze cijfers voor nederland of voor de v.s. alleen? graag een email terug i.v.m. het maken van een werkstuk

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond