Deel dit artikel
-

Rabobank trekt stekker uit Bizner

Rabobank stopt met de internetbank Bizner, de internetbank voor kleinere ondernemers van de bank. Bestaande klanten vinden nog onderdak tot 2011, maar moeten daarna hun zaken ergens anders hebben ondergebracht.

Een aparte internetbank zou overbodig zijn omdat Rabobank inmiddels zelf de pijlen op de kleinzakelijke markt heeft gericht en de eigen kanalen op dat gebied heeft verbeterd. De bank richt zich op het MKB en zzp’ers en heeft hier een eigen dienstenpakket voor samengesteld.

Het zou volgens Rabobank niet goed zijn als alle procedures via internet lopen, waarbij vooral gedoeld wordt op het aanvragen van leningen. Of zoals in een persbericht staat: "Vanuit de zorg voor de klant beter is dat ondernemer en bankadviseur elkaar in de ogen kunnen kijken bij het beoordelen van kredietaanvragen."

Het jonge bankbedrijf werd ooit in 2007 als los onderdeel van moederbedrijf Rabobank opgebouwd als MKB-internetbank. Ondernemers konden zich sneller dan gemiddeld aanmelden bij de bank. Alles procedures liepen via internet, ook het aanvragen en verstrekken van kredieten. Er waren geen fysieke kantoren..

Rabobank begint met de integratie van Bizner binnen het eigen bedrijf. De dienstverlening naar bestaande klanten loopt vooralsnog door tot 2011.

Deel dit bericht

6 Reacties

Rene Loman woordvoerder Rabobank

Correctie op feitelijke onjuistheid: de dienstverlening aan Bizner-klanten wordt in ieder geval tot EIND 2011 voortgezet om de continuiteit van hun bedrijven te waarborgen.

Erwin

Zijn ze gewoon weer een boerenleenbank

Rob Janssen

Echt jammer hoor. Ik vond het een prima, transparante bank met goede service. Stak ver boven alle andere banken uit. Ze waren waarschijnlijk hun tijd te ver vooruit.

Boris

Het was weinig innovatief. Terecht dat het mislukt is.

Pieter

@Boris: wat zijn je argumenten bij die stelling?

Boris

Nou, Het klinkt best aardig. Je neemt een gewone bank. Je sloopt er alle fratsen zoals kantoren vanaf. Dingen als iDeal, machtigingen, excasso: allemaal weg. Dan hou je een sim only bank over. Alleen Bij een sim only telefoonabonnement betaal je veel minder. Het punt is nu, bij de gewone banken betaal je als klein bedrijf/zzp-er ook al bijna niks. Dus waar zit het voordeel voor de klant? M.i. zat er dus helemaal niets vernieuwends in die bank behalve een kloeke naam.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond