Deel dit artikel
-

Oprichters JobNews actief met MegaJobs

De oprichters achter JobNews zijn gestart met een nieuwe vacaturesite. MegaJobs moet “binnen enkele maanden” uitgroeien tot “de grootste vacaturesite van Nederland”. Ook Reed Elsevier is in Nederland met een vacaturesite gestart, onder de naam TotalJobs.nl.

MegaJobs biedt een overzicht van banen in diverse Europese landen. Het grootste deel is vergaard door te speuren op de sites van werkgevers. De laatsten kunnen ook zelf vacatures gratis toevoegen. Bij de start had MegaJobs 60 duizend banen verzameld, waarvan ruim 16 duizend in Nederland.

“Ons doel is het om binnen enkele weken de grootste vacaturesite van Nederland te worden”, zegt Arjan van ’t Hof van MegaJobs. Van ’t Hof was eerder betrokken bij de banensite JobNews, die gekocht werd door Wolters Kluwer. Ook de toenmalige directeur van JobNews, Eric Bremer, is bij MegaJobs betrokken. “Er lopen hier nog meer mensen rond die vroeger bij JobNews hebben gewerkt,” zegt Van ’t Hof.

Het toevoegen van een vacature aan de site is nu nog gratis. In de toekomst zal daar wel een vergoeding tegenover staan, zegt Van ’t Hof, maar hij stelt nu al dat MegaJobs daarmee de “goedkoopste” zal zijn in de markt. Voor het creëren van de naamsbekendheid staat een marketingcampagne op stapel, die met name via het web gevoerd zal worden. Verder zal de site nog uitgebreid worden met “nieuwe diensten”, maar veel details wilde Van ’t Hof daar niet over kwijt.

Bij MegaJobs is ook YellowMind betrokken, het internetbedrijf dat gestart werd door enkele van de oprichters van JobNews nadat ze hun bedrijf hadden verkocht aan Wolters Kluwer. Verdere doen ook een groep binnen- en buitenlandse investeerders en participatiemaatschappij PPM Stimulans (Den Bosch) mee aan MegaJobs. Hoeveel geld zij steken in de lancering van de vacaturesite wil Van ’t Hof niet bekendmaken.

Gelijktijdig met MegaJobs begon ook Reed Elsevier met een vacaturesite op de Nederlandse markt, onder de naam TotalJobs.nl. TotalJobs.nl begint met ongeveer 8500 vacatures en is een samenwerking gestart met Werk.nl, de site met vacatures die is opgezet door het Centrum voor Werk en Inkomen (CWI).

Vorige week kocht VNU Business Publications de grootste vacaturesite van Nederland, NationaleVacaturebank.nl. Hoeveel de uitgever betaalde voor NationaleVacaturebank.nl is niet bekendgemaakt. De site telt rond de 20 duizend vacatures en heeft per maand 1,8 miljoen unieke bezoekers, zo maakte VNU bekend.

Deel dit bericht

66 Reacties

Richard Boogert

Vraagje aan de heren: Hoe denken jullie je te onderscheiden in de markt. De naam Megajobs is m.i. van dezelfde categorie als Totaljobs. Wie weet komt er straks ook nog een Superjobs en een Ultrajobs. Zal het niet erg moeilijk worden om je te onderscheiden? En waarom denk je dat het nu wel lukt? Jobnews is toch ook mislukt?

Eric Bremer

Evident zit het onderscheid niet/nooit louter in de naam. Een van de grote successen van recent, Nationale Vacaturebank, bewijst dat wel. De ‘kunst’ is het laden van de naam, zowel begripsinhoudelijk als ‘dienstinhoudelijk’. Wij hopen daarin onze sporen enigszins verdiend te hebben, o.m. met JobNews.  Ter verduidelijking: JobNews was –toen wij verkochten- allesbehalve ‘mislukt’, in tegendeel. JobNews was destijds verschrikkelijk winstgevend (cijfers mogen niet genoemd, maar –publieke informatie- op analistenbijeenkomsten werd JobNews gepresenteerd als -in termen van Return on Sales- meest winstgevend bedrijfsonderdeel van Wolters Kluwer). Niet enkel was het verschrikkelijk winstgevend, maar het had ook een enorme naambekendheid. In die tijd –ik was oprichter van JobNews- kon ik geen lezing geven of iemand begon spontaan de JobNews-jingle (van de radio-reclame) te zingen;-). ‘Mislukt’ dus? Ach het door JobNews van nadien en nu is noch qua marketing, noch qua software of functionaliteit, vergelijkbaar met het destijds door onszelf ontwikkelde en gebouwde systeem. Diezelfde club die het toenmalige en succesvolle JobNews bouwde, heeft nu MegaJobs gebouwd en ontwikkelt verder daaraan! Eric Bremer, namens de MegaJobs-crew

Sacha Prins

Zou de cyclus rond zijn? In het begin van de internethype was 'vacaturesite' ook helemaal hot (weet je nog?). Nu worden we er weer opeens mee doodgegooid (zelfs op het grote-mensen nieuws). Met een beetje geluk begint de nieuwe hype. En met een beetje geluk worden er weer achter elkaar leuke feestjes gegeven om elkaar af te troeven. Gentlemen, start your Venture Capital!

Richard Boogert

Beste Eric, Het in de markt zetten van een reclamespot is nog altijd wat anders dan het succesvol maken van een website met een naam die weinig onderscheidend vermogen heeft. Natuurlijk onthoudt iedereen die spot, als je'm maar vaak genoeg uitzend. Maar verdien je dan nog geld. Jobnews is op dit moment een Zombie. Maar 2000 vacatures (kopieen van print) en verder is het stil. Het geld is op en de "uitgever" snapt er niets van. Kijk verder eens naar wat er met Zoomnet (herrinnert u zich deze nog 😉 en Clickwork gebeurt is. Beide sites hadden een bijna misdadig hoog mediabudget maar hebben het niet gehaald.  Mijn stelling is dat uitgevers niets van Internet snappen en handelen uit angst. GroetenRichard

Eric Bremer

Beste Richard, Mijn eerste reactie op jouw laatste bericht is: helemaal eens. JobNews heeft indertijd waanzinnig veel geld verdiend, maar helaas kan ik over het huidige JobNews slechts constateren dat het een schim is van wat wij destijds bouwden en in de markt zetten.Jouw analyse van hoe uitgevers i.h.a. met 'jobboards' omgaan, onderschrijf ik volledig. Overigens gebiedt de eerlijkheid te melden dat ik, zeker in recente tijd, wel degelijk op individueel niveau uitgevers heb getroffen, die 'het' wel degelijk zien, maar vaak ook moet werken binnen de beperkingen van bedrijven die gedomineerd worden door het traditionele uitgeefdenken. Er is dus nog hoop. Maar om dat soort uitspraken m.b.t. concrete sites nu te doen, gaat mij te ver;-). Wij ondertussen, gaan vrolijk verder op de ingezette weg. En we kunnen die heel lang volhouden, want hoeven ons niet naar de beurs te verantwoorden. Enkel naar investeerders die er heilig in geloven. Inderdaad Sacha, nieuwe ronde, nieuwe kansen! Eric Bremer

Herbert Wormgoor

Uitgevers weten niets van internetsites, maar dat verandert wel. Ik voorzie juist alleen toekomst voor jobsites waar een sterke uitgever met een breed portfolio print achter zit. Qua succes geef ik de Nationalevacaturebank.nl/VNU de meeste kans, Totaljobs wat minder en MegaJobs.nl is volgens mij gedoemd te mislukken. Alleen al om de naam (zo'n generieke naam bijna niet te laden valt > waren alle andere namen al gedeponeerd?) en er doen teveel partners aan mee. Vraag: waarom maakt WoltersKluwer niet een keer echt 'werk' van Jobnews?

Anders Floor

Sinds wanneer is een onderscheidende naam van een website belangrijk? Je hebt startkabel.nl, startplek.nl, surfpagina.nl, startplaza.nl, startzone.nl, startgids.nl, startpunt.net, startpunt.cc, startsmart.nl etc etc etc. Toch weten honderdduizenden mensen moeiteloos startpagina.nl te vinden terwijl de rest het moet doen met enkele tientallen of honderden bezoekers.

Eric Bremer

Beste Herbert,Jouw argument van 'de generieke naam' zou dan eerder in omgekeerde volgorde jouw ingeschatte kansen voor de verschillende sites bepleiten, dus in die redenering mankeert het toch aan wat consistentie. Overigens is Anders Floors argument hier inderdaad zeer valide.Dat er bij uitgevers veranderingen komen, is wat ik al stelde en de combinatie print/online zal m.n. sterk kunnen worden bij weer toenemende krapte, wanneer corporate recruitment advertising weer een rol gaat spelen. Maar dan nog enkel wanneer er uitgevers zijn die niet louter defensief richting online kijken. Of dat VNU ditmaal wel lukt met Nationale Vacaturebank, waar het eerder met Intermediair.nl nauwelijks en NewMonday niet lukte, is maar de vraag. Voorlopig zit een potentieel conflict tussen Intermediair.nl en Nationale Vacaturebank ingebakken. Tenslotte: ik weet niet waarom Wolters Kluwer geen 'echt' werk van JobNews maakt; uiteraard deed het ons pijn om 'ons kindje' zo te zien afglijden. Met MegaJobs hopen we nog een keer te tonen hoe het wel kan. JobNews draaide overigens heel goed toen het nog i.s.m. Wolters Kluwer gerund werd, zonder daarvan organisatorisch deel uit te maken. Dat zou ook een kans voor Nationale Vacaturebank bij VNU kunnen zijn, en wellicht -wanneer het klikt- ooit voor MegaJobs met een sterke printuitgever, mits het er een is met visie. En die zijn inderdaad dun gezaaid;-)

Roel

@ Anders – Verschil met Startpagina is dat Startpagina nagedaan werd in naam en vorm. En dan geeft een gelijkende naam blijkbaar weinig extra's… Was dat de conclusie? 😉

Richard Boogert

Gisteren door de Nationale vacaturebank geregistreerd: mega-jobs.nltotal-jobs.nl Nogmaals. Uitgevers snappen het niet.

An-ders Floor

Vertel eens, Richard, hoe vaak heb je het afgelopen jaar per ongeluk e-merce.nl ingetypt, goog-le.com of start-pagina.nl? Laat me raden: nul keer. Als NationaleVakaturebank deze domeinnamen gaat gebruiken in zijn bedrijfsuitingen krijgen ze bovendien een proces aan hun broek. Waar je je nou zo druk om maakt snap ik niet.

Richard Boogert

@Anders: NVB gebruikt ze al. Zie het proces met belangstelling tegemoet. Verder gaat het niet om de ervaren internetters (als ik zo bescheiden mag zijn) maar om die hele grote groep die nog niet zo ervaren is. Die zullen gemakkelijk een fout maken of denken dat ieder-woord-op-internet-met-een-streepje-gescheiden-dient-te-worden.nl GR. Richard

Henk Jacobs

De actie van de Nationale Vacaturebank is toch VNU onwaardig!Zijn ze zo bang geworden dat ze het daarvan moeten hebben? Kennelijk echt bang geworden.Of blijkt NVB met de komst van Totaljobs en Megajobs toch een kat in de zak? Als ze een beetje fatsoen in hun donder heben dragen ze de domeinen, met excuses (!) over. Henk.

Jacqueline

Ik sta echt helemaal versteld. Zo porfessioneel als VNU is, zo goed als zij met een Emerce of Intermediar in print en online samenwerkt, zo slecht blijkt de aankoop van NVB maar weer. Wat een kleuterige reacties van Richard. Hij onderschat zijn eigen doelgroep, denkt het wiel te hebben uitgevonden, de wijsheid in pacht te hebben en spreidt nou niet echt een intelligent, goed onderbouwd verhaal ten toon. Erg jammer. Dat beetje goodwill wat ik nog had voor de NVB is nu wel voorbij… Ik ben het dan ook helemaal met Anders eens en wens TotalJobs en MegaJobs ontzettend veel suc6 toe. Een nieuw initiatief, nieuw elan en duidelijk weer wat professionaliteit in de markt.

John Hendrikx

Dit is toch onvoorstelbaar! Heeft een bedrijf als VNU niet het vertrouwen zich in de concurrentiestrijd overeind te kunnen houden, zonder te parasiteren op andermans intellectueel eigendom?? Dat zegt wel iets over het vertrouwen dat zij hebben in hun eigen kracht (en in wat ze kochten) en in hun mogelijkheden langs eerlijke weg te winnen. Uiteindelijk zou het grote VNU dan feitelijk niet beter zijn dan een ordinaire domain name grabber (met streepje dan wel) en moeiteloos zijn toevlucht nemen tot maffia-achtige praktijken, als de grond onder hun voeten wat te heet wordt. Of hebben ze hun nieuwe aankoop niet in de hand en heeft de NVB van oudsher al wat dubieuze trekjes?

Richard Boogert

@ JacquelineIk weet niet hoe je erbij komt maar ik heb niets te maken met NVB en keur hun wijze van handelen zeker niet goed. GroetenEen wijs kleutertje

henry valentine

Zie bericht / reactie op Mediafact.nl over promo urls (een 50tal) en urls die conflicteren met merknamen van de nieuwe vacaturesites en de overzichten van Startpagina.   http://www.vacature.overzicht.nl (overzicht van Startpagina) http://www.vacature-overzicht.nl (nationalevacaturebank.nl) Een kwestie van tijd, lijkt mij

Jacqueline

@ Richard. Sorry! Ik las het alsof je bij NVB of VNU werkte en de mensen hier op de kast aan het jagen was. Nu ik het lees dat je hoogstens de vriendelijke aangever bent, moet ik je nederig mijn verontschuldigingen aanbieden. Neemt niet weg dat er nu wel een onwenselijke werkwijze van het grote VNU aan bod komt (of zullen ze dat nog niet weten?): Domeinkaping, zoekmachinespammen, wat zullen ze nog meer doen om ons te misleiden?  Stel dat ik een specifieke site wil zien omdat ik een andere baan zoek (Totaljobs, Megajobsof welke dan ook), dan is het voor mij erg storend om de NVBsteeds maar weer te zien verschijnen. Als ik een functie zoek via Google en dan door allerlei nepsites weer bij de NVB uitkom dan werkt dat zeer irriterend en dan is dat voor mij een site waar ik in elk geval niet meer heen wil.Mijn mening is dat als mensen je niet willen vinden, kun je ze 1 keer misleiden en daarna niet meer… ik vind het dan ook korte termijn gedachte en een kamikaze-actie van NVB. Ik hoop dat de VNU daar nu eens op ingrijpt, want ik kan me niet voorstellen dat een beursgenoteerd bedrijf met dergelijke misleiding geassocieerd wil worden. Zijn hier geen richtlijnen voor? Zou dan hoogtijd worden!

Arie Zwijnenburg

Pas kwam ik erachter dat het veel vaker gebeurd dan je denkt. Domeinkaping zegmaar.Ik ben nog student en ik zocht een stage, via een klasgenoot hoorde ik dat Stagemotor.nlwel een goede site was. Dus ik thuis achter mijn pc'tje en ik type in Stagemoter.nl.niet motor maar moter. beetje dom, maarja. Kom ik ineens op een hele andere site terechtwaar ze ook stages aanbieden.  Persoonlijk vind ik dit echt een slechte zaak, bestwel jammer als je op deze manieraan je geld moet komen.. Van VNU had ik dit al helemaal niet verwacht.. 

fred

Wat een hoop verontwaardiging. Bedrijven moeten voordat ze met een url naar buiten komen in dit tijdperk gewoon alle logische url's vastleggen. Zo niet, dan niet achteraf gaan klagen dat iemand anders het heeft gedaan. Wat hier aan de gang is, is gezonde concurrentiestrijd.  Stop met dat gezever en ga geld verdienen.

Desirée Destrée

Beste Fred, Is dat niet een wat erg simpele benadering? Dan moeten bedrijven dus alle gelijkende namen, op diverse wijze afgebroken namen, namen met typefouten (megajobq,nl, want de q op toetsenbord naast de s) vastleggen, om piraterij te voorkomen. Bovendien ligt de fout dus bij het slachtoffer en niet bij de dader (hoe zat dat ook weer met het leuke modieus korte rokje van het verkrachtingsslachtoffer?)?Is het niet logischer om af te spreken ons aan de daarvoor geldende afspraken te houden m.b.t. intellectueel eigendom en mededinging?Laten we vooral uitkijken -gebeurt toch al teveel- dat we niet hier ook weer het slachtoffer -MegaJobs of Totaljobs- verantwoordelijk stellen voor het wangedrag van dader VNU. VNU moet aan de schadpaal, niet bedrijven die op eerlijke wijze proberen een business op te bouwen in een toch al door VNU gedomineerde markt.

Marion

En dan nu het vacature-scorebord na twee weken strijd ;-) Vacatures in Nederland: NVB: 18.776MegaJobs: 17.334TotalJobs: 9.968 Zo te zien is MegaJobs er bijna, en moeten ze bij TotalJobs nog even flink hun best doen (zouden die niet met 18k starten?). NVB pas op uw zaak! Marion  

Anders Floor

Ter illustratie wat andere cijfers van (ooit) vooraanstaande vacaturebanken: Monsterboard: 11.618JobbingMall: 4.500-5.000JobTrack: 2780JobNews: 1.811StepStone: 1.474  TotalJobs geeft zojuist overigens 12442 vacatures terug bij "Nederland" als locatie.

Richard Boogert

@Marion:En kijk dan ook nog even naar de poll. VNU zal niet echt blij zijn.

Roel

HYPED heeft daar nog een <a href=" http://www.hyped.nl/hyped/archives/00001044.htm">kleine aanvulling</a> op.

Eric Bremer

Klopt , dat 'wij' (MegaJobs) Totaljob.nl geregistreerd hadden, al geruime tijd geleden overigens.Echter, er is nooit van daar naar MegaJobs.nl gerouteerd, en dat deed NVB/VNU wèl naar NVB toe. Wat wij deden was een klein plagerijtje (daarom linkte het ook niet naar MegaJobs) en ik heb zelf aan Reed Elsevier -met wie overigens goede collegiale banden bestaan- dit plagerijtje gemeld. Ze wisten het zelf nog niet. Jobtotal.nl gaat rechtstreeks naar Jobtotals.nl. Geen 'domeinkaper' dus.Helaas checkt Hyped niets en zie ik daar ook geen reactie/correctie-mogelijkheid.

John Hendrikx

Wat ik overigens wel een saillant gegeven vind: toen VNU de Nat. Vacaturebank overnam, werd nadrukkelijk gesteld dat de NVB onafhankelijk van VNU zou blijven opereren. Twee weken later blijkt al het tegendeel als VNU opdracht geeft domeinnamen te kapen en NVB dat klakkeloos uitvoert en, ter verantwoording geroepen, expliciet meldt dat "het in opdracht van VNU gebeurde". Kortom: NVB is nu gewoon een filiaal van Intermediair Online. Slimme adverteerders gaan dus nu NVB onder druk zetten om dan ook maar combi-kortingen te geven vanwege de vele bestedingen die al bij VNU plaatsvinden!Feit blijft wel dat VNU nu een wel heel zware greep op de markt krijgt. Beetje eng wel..

Richard Boogert

@John HendrikxJohn, volgens mij is het andersom. NVB kaapt, steelt en bedriegd al zolang ze bestaan dus ik denk dat moeder VNU onaangenaam verrast was toen de boefjes de namen kaapten. VNU is wel slimmer denk ik.  Gr. Richard

John Hendrikx

Richard, ik geloof zonder meer dat jij meer thuis bent in de vacaturesites dan ik, maar vergis je niet in uitgever VNU. Toen NVB beweerde in opdracht van VNU te hebben gekaapt, konden ze best wel eens de waarheid hebben gesproken. Zoveel slimmer is VNU echt niet, en zeker niet zoveel ethischer;-). Bovendien, zeg nu zelf, een erg beste beurt maak je niet tegenover je nieuwe baas wanneer je die publiekelijk de schuld geeft van je eigen fout;-). Tenzij je de waarheid spreekt…even dan.Hoe lang zou J-P Cruiming het uithouden 'under new management'?

Roel

Dit werpt een blik op de visie van VNU en in het bijzonder Erik Hoekstra: http://www.dft.nl/nieuws/6995343/VNU_verwacht_consolidatieslag_banensites.html

Richard Boogert

John, je hebt gelijk. VNU is ook niet helemaal zuiver. Wist je dat Emerce ook van VNU is en dat die ook niet helemaal zuiver zijn. Als je een kritische noot over hun eigen site bij de opmerkingen plaatst dan wordt je opmerking eenvoudigweg niet geplaatst. Deze opmerking zal dus ook wel niet geplaatst worden 😉

Marion

Update van het scorebord per donderdag 14.00 uur ;-) Vacatures in Nederland: NVB 19.505Megajobs 18.911Monsterboard 12.259Totaljobs 12.059 (had ook al een keer 15.000) Het wordt lekker spannend daar bovenin. Wie wordt de grootste?? (En moet ik Intermediair nu wel of niet bij NVB optellen?) Marion

John Hendrikx

Richard, ze durfden je opmerking toch niet te censureren. Zou me ook verbazen van Anton en z'n crew, oorsponkelijk immers geen VNU;-).Overigens, Roel, dat artikeltje is ook wel onthullend over de toekomst van het 'o zo zelfstandige' NVB, immers wordt hier door VNU onomwonden gemeld dat Intermed. en NVB samengevoegd worden. Marion, beter kijken;-) NVB is nu (11.15 uur) voorbijgestreefd door Megajobs, met 19.644, tegen NVB 19.550. Benieuwd hoe die race verder verloopt. Dat past bij wat ik las op http://www.persberichten.com/Detail.asp?id=22888. Da's geen goed nieuws voor VNU's NVB en Inter. Zou Roel dan toch gelijk hebben en is er daarom niets over deze cijfers op Emerce zelf te vinden? Enfin, dat blijkt wel als dit wel, of niet, geplaatst wordt;-)

Chantal Groot

John Hendrikx, Jij bent wel erg pro-megajobs heh? ;)Geeft niets, zo kom je inderdaad op nummer 1 uit in een 'opiniepeiling'.

John Hendrikkx

Chantal;-). Wanneer je in de uitgeverij werkzaam bent, word je nog weleens geconfronteerd met de 'houding' van grote uitgeefconcerns als VNU, en dan kies je al gauw partij voor de underdog, zeker als die over moed en listigheid beschikt om de uitgever met z'n bijna onbeperkte middelen toch te raken. En ja, wanneer veel mensen dat gevoel bij die uncerdog krijgen, zal dat zeker zo'n peiling beinvloeden. Wie zaait enzo, hè?

Chantal Groot

zekers, maar om nou overal een beetje te extreem positief te gaan doen over een 'underdog' zoals jij dat noemt, dan gaat men denken of jij misschien wel niet werkzaam bent voor de zogenaamde underdog. hier wat enkele voorbeelden: http://www.webwereld.be/nieuws/reactie_compleet.phtml?id=19789 http://www.dagelinks.nl/pivot/entry.php?uid=standard-9028  en zo kennen we er nog wel meer 😉

Richard Boogert

@allemaal die met aantallen schermen.dames/heren,bekijk die advertenties eens goed. Het zijn bijna allemaal uitzendbanen die bovendien ook nog slordig geknipt en geplakt zijn. VOlgens mij zoeken de meeste mensen in deze tijd toch echt een vaste baan en geen wegwerp baantje van TempoTeam

Marion

Het scorebord maar weer: Vacatures in Nederland: Megajobs 20.396NVB 19.466Totaljobs 12.660Monsterboard 12.258 En voordat iemand denkt dat ik iets met een van deze clubs te maken heb: Neen. Wel ben ik jaren aan de accountkant actief geweest in de branche en vandaar mijn belangstelling. Het lijkt weer een beetje op zo'n 5 jaar geleden en een beetje strijd mocht deze ingeslapen markt wel weer hebben. Dus hulde aan de mannen/vrouwen van Total- en Megajobs voor het opschudden van het bed! Tegenwoordig doe ik btw veel uitzendwerk en (beste Richard) dat beschouw ik niet als een wegwerpbaantje ;-).  Marion

Marion

O.K., sinds onze laatste posts was het wat stil, maar vandaag dan toch een heuse mijlpaal. Zie op:  http://www.mediafact.nl/comments.php?id=8232_0_1_0_C  De strijd tussen vacaturesites gaat weer een heel nieuwe fase in!

Carlo Demesmaecker

Nu, Marion, als ik uw verwijzing naar Marketingfacts goed lees, en combineer met de berichtgeving aan de bron, o.a. http://www.nieuwsbank.nl/inp/2005/04/18/r137.htm , dan lijkt het alsof MegaJobs een zware troef in de mouw heeft. Ze zijn in omvang al veruit de grootste en ook in bereik steken ze -naar het schijnt- Monster en NVB naar de kroon. Dan deze actie nu, en een zo zelfverzekerde houding. Het lijkt alsof zij in Nederland echt een trend aan het zetten zijn. En, waar het methodiek en de prijzen betreft, een voor ons recruiters heel aangename trend!

Gijs Potsdam

Ik heb een aantal vacatures op zowel Megajobs als Totaljobs gezet (ik ben recruiter) en heb via beide sites nagenoeg geen respons gehad. Ze kunnen wel veel (gekopieerde dus niet unieke) vacatures hebben maar ze hebben geen bezoekers en zijn ook zeker niet onderscheidend. Down the drain dus met je centen. Heb trouwens gehoord dat Nationale Vacaturebank.nl binnenkort met een nieuwe site komt. Ben benieuwd! Gijs

Arjan van t Hof

Beste Gijs, Je opmerking over het succes van je vacature bij MegaJobs prikkelde me. Nu heb ik ijverig in onze klantendatabase op jouw naam gezocht, maar helaas kwam ik die niet tegen. Als je even je bedrijfsnaam, dan wel vacaturenummer waaronder je bij ons plaatste wil doorgeven, dan ben ik meer dan bereid de resultaten van de vacatureplaatsing (pageviews, reacties etc) hier weer te geven. Iets wat je dan zelf ook kunt controleren, daar ons systeem je als klant naast genoemde gegevens nog veel meer data mbt je vacature verschafte. Met vriendelijke groet, Arjan van 't HofMegaJobs

Gijs Potsdam

Beste Arjan, Gijsje is niet gek en gebruikt een andere naam. Wat me opvalt is dat alle Megajobs medewerkers altijd alleen reageren op het feit dat mensen anoniem reageren en dat jullie niet inhoudelijk op de zaak ingaan. Zie ook de reactie(s) van je collega Eric bij Mediafact. Feit is dat ik meerdere vacatures heb geplaatst bij Total en Mega en dat de reacties ver achterbleven bij andere sites. Logisch ook want jullie kunnen je (nog) niet onderscheiden. Maar blaas dan in ieder geval niet zo hoog van de toren.

Eric Bremer

Hallo Gijs!  Leuk dat je mijn naam ook noemt; mag ik ook meedoen. Ben jij op Mediafact dan Erik, of Stan, of soms Jessica? Toch moet je daar, en hier, wat beter lezen. Inderdaad waarderen wij het als je, wanneer je kritiek hebt, eerlijk meldt wie je bent. Wij hebben er namelijk helemaal geen moeite mee als medewerkers van één der door TJ en MegaJobs 'bedreigde' collega's voor zichzelf opkomen. Maar dan graag met de juiste argumenten. Doen wij ook. Als wij kritiek op jullie hebben, mag je van mij vragen dat ik dat doe als Eric Bremer.  Zou jij echt recruiter zijn, zou je durven zeggen wie je bent. En zou er al iets kloppen van wat jij zegt, dan mogen wij verlangen daarop te mogen reageren; kwestie van mogen verdedigen bij beschuldiging… Maar enkel beweren geadverteerd te hebben en daar dan 'conclusies' aan verbinden, zonder hard te maken dat je adverteerde en waarmee, dat klopt niet. That's bad practice. Misschien respondeerde die advertentie niet omdat jij zo'n slechte tekst schreef, of zulke beroerde arbeidsvoorwaarden biedt. Wij horen namelijk van onze klanten andere verhalen over onze resultaten, nadat ze ons meer dan een half jaar gratis testten. En daarom hebben wij er nu ook alle vertrouwen in.  Overigens, als je 'echt' bent, noem even de vacature, dan zullen wij die hier integraal tonen (kan iedereen jouw werk beoordelen) met daarbij de door ons geregistreerde resultaten (kan iedereen ons werk beoordelen). Ik heb daar alle vertrouwen in. Nu jij nog! Collegiale groet, Eric BremerMegaJobs

Gijs Potsdam

Beste Eric, Wederom geen inhoudelijk antwoord op mijn stelling. Bij deze einde discussie. In ben Jessica, Erik of Stan niet maar ik zal zeker niet nalaten om op jullie geblaat te reageren maar zal niet meer ingaan op jullie verwijten richting "anonieme" reacties. Toedeloe en veel succes met Megajobs!Gijs

Fred Maarsbergen

Beste Gijs, je hebt helemaal gelijk. Medewerkers van MJ reageren nooit inhoudelijk en klagen alleen maar over anoniempjes. Kijk maar eens op  http://www.mediafact.nl/comments.php?id=8232_0_1_0_C  Daar meldt zich ineens Doron Vermaat van de Nationale Vacaturebank aan (helemaal niet anoniem, dus MJ heeft nergens over te klagen), en zet die meneer Erik Bremen volkomen klem (met haar vraag of MJ dan met ingang van vandaag ophoudt met die domme webcrawler-truken, want dan ziet heel Nederland dat MJ een zeepbel is). Dan durft hij niet meer te antwoorden en begint kopjes koffie aan te bieden (ha ha) Dus nu nog maar eens ten overstaan van het voltallige EMERCE – publiek: Stopt megajobs vandaag nog met haar web-crawlertje? En aub ditmaal een simpel JA of NEE ipv kopjes kofie

Eric Bremer

Beste Gijs, Naar mijn weten had jij maar één stelling, nl. "ik plaatste vacatures op MegaJobs en kreeg nagenoeg geen response". Ik las je bijdragen nogmaals door, maar kom niet verder. Zowel collega Arjan als ik zijn daar zeer inhoudelijk op ingegaan door te vragen om welke vacatures dat gaat, zodat wij kunnen kijken of jouw response-conclusie klopt met wat ons systeem registreert (nl. alle opvragingen van vacatures, verzendingen daarvan via de e-mailservice, doorkliks naar reactiepagina's, kliks op sollicitatiebuttons, etc.) en wat voor iedere klant -dus ook voor jou als jij dat echt was- toegankelijk, zichtbaar en controleerbaar is. Na herhaalde verzoeken, kom jij maar niet daarmee, dus jouw verwijt dat wij niet ingaan op je stelling, is nonsense. Jij pakt de handschoen niet op. En ik denk te weten waarom.. Wij gingen dus wel degelijk in op je stelling ondanks -op zich reden om er niet op in te gaan- het feit dat het anonieme zwartmakerij is, die niet onderbouwd wordt. Jij kiest ervoor om anoniem te blijven en de discussie te stoppen, i.p.v. er serieus op in te gaan. Wij voelen ons gevleid door het feit dat wij kennelijk zo'n bedreiging vormen, dat de strijd zo gevoerd wordt. Dank voor dat compliment! O, by the way, de vernieuwde site van NVB die je aankondigt; je bedoelt toch de implementatie van die nieuwe Intermediair-software uit de VS daar? Ik wist niet dat dat buiten VNU al bekend was, zeker nog niet bij 'recruiters'. Slimme efficiency-slag, hoor;-).  We treffen elkaar wel weer verder in de markt.  Collegiale groet, Eric BremerMegaJobs

Gijs Potsdam

Fred, bedankt. Wat me eigenlijk het meeste stoort is dat er niemand is die het over kwaliteit heeft. Er staan allemaal partijen op die bestaande content overnemen/stelen (kies zelf maar) en denken zo meerwaarde te bieden. Volgens mij is de kwaliteit ver te zoeken als je zelf geen controle hebt over je content. Die verlies je natuurlijk ook als je veel vacatures hebt. Kijk maar eens goed naar de relevantie van NVB, de fouten in de teksten en de matching. Te veel ongecontroleerde content zorgt er m.i. voor dat mensen gaan zappen.Gr. Gijs

Piepot

Wat een ongein allemaal. Net alsof het om het aantal vacatures gaat op een site, tuurlijk een groot aanbod is interessant. Maar wat pas echt interessant is voor recruiters is het aantal bezoekers op een jobboard. Oftewel het bereik van de site richting kandidaten, naamsbekendheid.  Alle respect voor de 30.000 vacatures die vermeld staan op Megajobs. Maar een recruiter heeft liever dat zijn vacature op een site staat die maandelijks meer dan een miljoen keer wordt bezocht zoals bijv. Monsterboard of NVB.

Eric Bremer

@Piepot (alias 'D'?): jouw stelling is een wel erg doorgeslagen simplificatie. Uiteraard telt voor een recruiter de kwaliteit van de response in de eerste plaats (die noem jij niet), en is bereik pas relevant als dat in de doelgroep zit. Naambekendheid is voor een recruiter volstrekt irrelevant, maar enkel een middel voor de vacaturesite om tot bereik en traffic van werkzoekenden te komen. Als je al een kwantitatieve afweging maakt, moet je daarbij zeker betrekken hoeveel pageviews er per bezoeker worden 'geconsumeerd'. Simpel rekensommetje: een site met 100.000 bezoekers die ieder 1 pageview consumeren heeft een groter bereik in jouw woorden, dan een site met 50.000 bezoekers die ieder 10 pageviews genereren. Maar neem van mij aan dat de laatste tot fors meer response leidt voor recruiters.  MegaJobs heeft inderdaad -nog- een geringer bereik in absolute termen dan NVB (en Monster) dat heeft, maar het verschil is kleiner dan sommigen het willen laten lijken, de groeicurve van MJ veel steiler, het aantal pageviews ligt bij ons extreem hoog en de reacties van gebruikers -zowel van werkzoekenden als werkgevers- zijn zeer positief. Voeg daarbij onze uiterst concurrerende advertentietarieven, dan is duidelijk waarom steeds meer recruiters ervoor kiezen om -ook betaald- met MegaJobs te werken.  Onze inmiddels zo'n 32.000 vacatures (dagelijks > 1.000 nieuwe) zijn wel een belangrijke reden voor veel (en steeds meer) werkzoekenden om bij MegaJobs te kijken,een gratis abonnement op jobs per e-mail te nemen, een rss-feed, of hun cv achter te laten. En laat die recruiter nu net naar die mensen op zoek zijn… Eric BremerMegaJobs

Kees

@eric Reacties zijn leuk en die voegen inhoudelijk ook vaak iets toe. Steeds vaker lees ik hier advertising. Dat is jammer, want dat draagt niet bij tot oordeelsvorming. Of toch wel. Dat de sales-verantwoordelijken dit platform gebruiken om hun propositie onder de aandacht te brengen. "Voeg daarbij onze uiterst concurrerende advertentietarieven, dan is duidelijk waarom steeds meer recruiters ervoor kiezen om -ook betaald- met MegaJobs te werken." Tjonge zeg, een tekstschrijver van een reclamebureau kan het vast niet beter. En dan maar iets over de inhoud. Beginnende recruitmentsites zitten in een spagaat, een vicieuze circel. Dat zal ik uitleggen. Recruiters willen liefst kiezen voor een site die de kwalitatief beste respons oplevert. Een indicatie daarvoor is een analyse van de bezoeker, qua opleidingsniveau, surfgedrag, huidige baan gegevens en salarisniveau. Maar ook pageviews en in-dept usage (hoe dan ook geformuleerd) zijn essentieel. Punt is alleen dat elke recruitmentsite daar zo z'n eigen meetmethoden, al dan niet met geflatteerde uitslagen, voor gebruikt. Het punt is dat juist hierom recruiters WEL eerder kiezen voor een optimale naamsbekendheid. "dan zal het wel goed zijn'-overwegingen etc. Wat daarnaast in deze verhalen ondergesneeuwd raakt is de ervaring van de bezoeker-werkzoekende. Die wil op zoek naar serieuze, kwalitatief hoogstaande vacatures bij bedrijven die ècht iets willen. Als je als recruitmentsite in het begin nog gratis bent, krijg je hondenderden recruitementbureautjes die vaak maar lukraak vacatures die ze hebben gespot doorplaatsen. Daar kun je als sollicitant weinig mee. Maar Megajobs staat juist, vanwege haar jonge leeftijd, vol met dat soort bureautjes, waar je als werkzoekende niet op zit te wachten. Dit heeft weer tot gevolg dat die werkzoekenden die echt interessant zijn voor bedrijven (en daar gaat het toch om neem ik aan) zich eerder vervoegen bij de gevestigde orde. Ziedaar het spagaat.  Ik denk overigens dat de toekomst van jobsites ligt in het ontwikkelen van heel specifieke sites, met heel specifieke marketing en communicatie in relevante kanalen eromheen. Leraarbanen.nl (nog niet) jobsinmarketing.nl (reed) etc, etc.Van dit punt kun je het dan weer algemeen maken in een verzamelsite. Dit geeft in eerste instantie meer body aan je propositie. Het gebrek aan body is zelfs nog zichtbaar bij NVB en Jobbingmall, met name vanwege de 'eerst voor bijna niks' propositie. Monsterboard en Intermediair zijn, vooral de laatste, een stuk duurder. En wat veel kost is goed…tja. Met name toch weer de serieuze en gevestigde bedrijven met recruitmentbehoefte denken er vaak zo over. Hoe het wordt uitgeshaked weet ik niet. Maar de strategie van gratis naar betaald naar duurder levert steeds betere vacatures op de duurdere sites op. En elke recruitmentsite zal langs deze lijn stijgend of dalend zijn, afhankelijk van het weer…@eric waar wil Megajobs uitkomen? Misschien is een discussie over brand-management van recruitmentsites dan nog het meest relevant.  

Eric Bremer

@Kees; Je hebt wel gelijk, natuurlijk kan geen ondernemer of commercieel gedreven iemand, het laten om en passant het product waarover hij enthousiast is, mee te ‘verkopen’. Maar dat hoeft niet in de weg te staan dat we (ook) inhoudelijk serieuze discussies kunnen voeren. Ik doe graag beide;-). De spagaat die je beschrijft, is zeer herkenbaar. Ook overigens het enorme dilemma voor recruiters om zich te oriënteren op basis van ‘eigen onderzoeken’ van sites, met verschillende methodieken en ‘eigen’ interpretaties van resultaten. En –uiteraard- iedere uitgever zal altijd geneigd zijn uit onderzoeken m.n. dat te halen dat zijn titel beter voor het voetlicht plaatst; dat is online niet anders dan offline. Op de korte termijn is dat altijd goed; op de langere termijn funest; zeker voor de branche als geheel. Het wordt tijd dat de branche van recruitmentsites volwassen genoeg wordt om het gemeenschappelijk belang te zien en ook te laten prevaleren boven het individueel belang. Op de lange termijn lopen branche-belang en individueel belang namelijk samen, zeker waar het gaat om het serieus worden genomen door adverteerders/recruiters. Vanuit die gedachte nam MegaJobs dan ook recent het initiatief om haar collega’s op te roepen mee te werken aan het frequent en op gelijke wijze laten meten van de verschillende recruitmentsites, waarop helaas nog steeds niet door alle partijen is gereageerd, laat staan positief (zie http://www.megajobs.nl/graphics/downloads/Persbericht_onderzoek.pdf ).  Je kritiek over de kwaliteit van vacatures bij gratis sites i.h.a., deel ik zeker. Maar voor MegaJobs geldt dat niet, althans zeker niet uitsluitend. Juist vanwege de door jou gesignaleerde spagaat (we zijn niet geheel onbekende met de materie;-)), kozen wij ervoor om onze bezoekers niet (enkel) de vacatures voor te schotelen die jouw ‘kleine bureautjes’ plaatsen ‘omdat het toch gratis is’, maar ook de vacatures die onze zelf-indexerende crawlbot opspoort van de echt interessante werkgevers. En dat verklaart wellicht (zie daar een in-depth usuge gegeven) het hoge aantal pageviews dat wij per bezoeker genereren, > 15. Bovendien werd iedere gratis geplaatste vacature door ons gescreend, en –wanneer het de eerste plaatsing betrof van een adverteerder- pas geplaatst na screening op kwaliteit, waarbij wij netwerkmarketing- en andere pyramidevarianten op voorhand blokkeerden; iets wat veel collega’s niet doen. En wellicht daardoor, dixit menige opdrachtgever die nu betaald met ons doorgaat, is de kwaliteit van onze werkzoekenden bepaald geen tegenvaller. Zomin als de kwaliteit der vacatures, dus. Je suggesties dat de toekomst van jobsites (deels) ligt in doelgroepspecifieke sites, onderschrijf ik. Voor ons is onze affiliate-strategie en ons partnerprogramma (zie onder desbetreffend kopje op onze homepage) ook zeer belangrijk. Mede langs die weg werken wij aan het ook richting specifieke doelgroepen verbreiden van onze blijde boodschap;-).  Waar wij willen uitkomen? Ik begrijp dat menigeen daarnaar benieuwd is, evenals naar het antwoord op de vraag hoe we daar denken te komen. Echter, daarop zal ik het antwoord schuldig blijven. Ik spreek vrijelijk over wat voor iedereen zichtbaar is van MegaJobs en onze strategie, maar daarbij houdt het wel op. Ons ondernemingsplan zal niet verschijnen op Emerce. Een discussie over brand-management is altijd boeiend, al zal ik ook dan niet het achterste van mijn tong laten zien, waar het onze eigen brand strategy betreft. All in the game, vrees ik.

Richard Boogert

@BremerWat vinden ze er bij Jobnews eigenlijk van dat jullie weer een vacaturebank zijn gestart. Zal contractueel wel mogen maar erg sjiek is het natuurlijk niet.

Eric Bremer

@Richard; helemaal in het begin van deze -door jou gestartte- thread, op 19-10-2004, ging ik al even in op JobNews, althans op wat dat sedert ons vertrek is geworden. Onmiskenbaar is een belangrijk deel van onze motivatie ook gelegen in het nogmaals bewijzen dat wij het kunnen; het ligt niet aan het tijdsgewricht dat sites onderuit gaan.Specifiek op jouw vraag: wat men nu bij Jobnews vindt, weet ik niet, want dat moet je niet mij maar hen vragen. Ja, contractueel waren wij al vrij sinds voorjaar 2000, dus daarop hoefden wij niet te wachten. Dat het "natuurlijk niet sjiek" is, bestrijd ik. Mogen mensen nooit meer in dezelfde branche aan de slag? Dat zou dan velen brodeloos maken. Het is gebruikelijk -vaak ook contractueel vastgelegd- dat men niet onmiddelijk het 'verlaten' bedrijf gaat beconcurreren, maar na 5 jaren heeft het grote Wolters Kluwer alle ruimte gehad om ongehinderd Jobnews tot volle wasdom te brengen, zonder dat wij hen voor de voeten lopen. Nu, anno 2005, wil deze kleine onderneming laten zien dat het echt wel beter kan. Overigens; het is nooit onze opzet geweest om specifiek Jobnews te treffen. In tegendeel: wij weten dat vele collega-sites zeer ongelukkig zijn over onze komst en, nog veel meer, met de door ons bewust ontketende prijzenslag. Vele recruiters daarentegen varen er wel bij; ze betalen als geheel veel minder en hebben MegaJobs erbij!

M Bannink

Beste Richard Boogert en Eric Bremer, Jullie brengen Jobnews ter sprake, dus zal ik er heel kort op reageren. Allereerst zal ik me voorstellen (Eric Bremer hecht daar kennelijk aan): Ik ben Martin Bannink en sinds 2001 directeur van Jobnews b.v.  Eric en ik kennen elkaar al meer dan tien jaar. Bel me op 0172 – 466 811 en ik kan je er alles over vertellen (als mijn agenda dat toestaat, natuurlijk).  

MB

En beste Eric, Daar meldt zich Doron Vermaat van de Nationale Vacaturebank aan (helemaal niet anoniem, dus MJ heeft nergens over te klagen), en zet die meneer Erik Bremen volkomen klem (met haar vraag of MJ dan met ingang van vandaag ophoudt met die domme webcrawler-truken, want dan ziet heel Nederland dat MJ een zeepbel is). Dan durft hij niet meer te antwoorden en begint kopjes koffie aan te bieden (ha ha) Dus nu nog maar eens ten overstaan van het voltallige EMERCE – publiek: Stopt megajobs vandaag nog met haar web-crawlertje? En aub ditmaal een simpel JA of NEE ipv kopjes koffie En anno vandaag heeft MegaJobs nog steeds GEEN antwoord 

Eric Bremer

Beste Martin, De toon van je beide berichten stelt me zeer teleur. Dat je niet blij bent met de komst van een sterke nieuwe concurrent, is geen nieuws en dat deel je met vele collega’s. De meesten van onze collega’s zijn sportief genoeg om het zakelijke en het persoonlijke te kunnen scheiden. We proberen allemaal te slagen in die markt en het zij een ieder gegund dat dat lukt. Natuurlijk proberen we allen elkaar daarin te dwarsbomen, maar het zou fijn zijn als we dat op een nette en eerlijke manier doen. Inderdaad hebben Martin en ik elkaar zo’n 9 jaar geleden voor het eerst ontmoet en zo’n 4 jaar geleden voor de 2e en tot dusver laatste maal, meen ik. Hoewel die eerste ontmoeting voor mij eindigde in een frustratie (die ik inmiddels al weer ruim te boven ben;-)), gold dat niet onmiddelijk voor de tweede, bij gelegenheid waarvan wij (mijn kompaan Arjan en ik) als goede collega’s Martin feliciteerden met zijn benoeming en hem een aantal welgemeende en nuttige adviezen gaven bij zijn aantreden als directeur van Jobnews. In de hoop zo bij te dragen aan de instandhouding en uitbouw van een JobNews, waarop wij als -toen voormalige- eerste directie trots konden blijven. Doron Vermaat overigens, Martin, is geen zij, maar een hij. Mijn naam overigens, net als 10 jaar geleden, luidt niet ‘Erik Bremen’ (in je tweede stuk, als MB), maar Eric Bremer. Overigens heeft Doron in deze thread op Emerce niets geplaatst en reageer je dus op de verkeerde plaats; de discussie met Doron vond plaats op Marketingfacts.  Ik vind het weinig elegant van je om te praten over ‘domme web-crawler-truken’; wij zullen ook geen laatdunkende uitspraken doen over jouw marketingbeleid. Al realiseer ik me dat we dat ook lastig kunnen, want ik zag dat je voor JN weer de campagne startte, als die wij een jaar of 7 geleden voerden; was toen inderdaad een goede campagne;-). Maar soit; lees de discussie met Doron nog eens na, of enkel mijn reactie op Kees, voorafgaand aan Richard Boogert –direct voor jouw twee reacties- en begrijp wat de essentie van onze zelf-indexerende crawlbot is. Iedere uitgave, of het nou in print of online is, kan slechts bestaan bij de gratie van het voorzien in een behoefte in de markt. En die behoefte bij onze doelgroep, Martin, is er een aan veel kwalitatief goede vacatures. Het maakt onze doelgroep niet uit of wij dat doen door technologisch gavanceerde technieken (je ‘domme webcrawler-truken’ dus), danwel door bedrijven aan te bieden hun vacatures bij ons te plaatsen tegen een prijs die de helft bedraagt van de goedkoopste van onze directe concurrenten; wij leveren dat, waaraan behoefte bestaat. En enkel dat is het bestaansrecht van een vacaturesite. Daarom komen steeds meer oriënteerders kijken op MegaJobs, waar dagelijks vaak meer dan duizend nieuwe vacatures verschijnen. Tenslotte: je laatste vraag. De uitnodiging voor een kop koffie geldt uiteraard ook voor jou; de meeste van onze collega’s hebben die al genoten en, eerlijk is eerlijk, niemand bestreed dat wij voortreffelijke koffie hebben. Ik hoop dat je de uitnodiging ditmaal wèl aanneemt. Op je vraag of MegaJobs ‘vandaag nog met haar web-crawlertje stopt’: hoewel ik hier en in die andere genoemde discussie heb uitgelegd dat wij noch ons ondernemingsplan noch ons marketingplan vóór de uitvoering publiek maken, wil ik je tegemoet komen. Als jij jouw plannen vooraf hier publiceert, zal ik me gaan afvragen of wij dat ook moeten doen. Maar beloven doe ik het je niet…

Martin Bannink

Beste Eric, ik heb één bericht verzonden (waar mijn naam in staat) en niet twee.  Groet Martin

Rein

Beste Martin, Met stijgende verbazing volg ik hier het gekwetter. Wie ben jij nou, de eerste Martin Bannink (bericht vrijdag 20 mei 22.41) Afzender …. @ Jobnews.nl waar jouw naam in staat of de MB van het daar onderstaande bericht (van 22.54) met het afzendersadres ……@xs4all.nl (waar jouw naam niet in de tekst staat), maar hetzelfde afzendersadres (waar jouw naam weer wel in staat) heeft als je laatste reactie ? Dus je bent niet de tweede, maar deelt met hem je email adres?  Of ben jij soms Fred Maarsbergen (zie eerder in de Thread) die vrijwel dezelfde tekst (inclusief spelfouten ) gebruikt heeft als jij (denk ik dus) in het MB-mailtje?  Ik hoop dat deze thread nu stopt, want het is een beetje zielig aan het worden Rein 

Kees

@Eric Tjonge, Eric, je hebt hiermee vast en haast een dagtaak aan dit soort verhalen. Punt is dat dat wellicht een hoop energie kost. Mijn bescheiden mening is dat je je opnebaar kwetsbaar opstelt. Dat doen er niet veel. De rest van de inhoudelijke argumentatie krijg je voor mij dan en daarom kado. Succes met je positionering in deze vechtmarkt!

Eric Bremer

@Martin: na de bijdrage van Rein -need I say more- heb ik niets meer toe te voegen. @Kees: dank voor compliment en je wens. We gaan blijven proberen dat waar te maken;-)

Martin Bannink

beste Rein en beste Eric ik had jullie slimmer ingeschat. Kijk bijvoorbeeld maar eens op:  http://www.websitemaker.nl/anoniem.htm (en er zijn nog tientallen andere van dergelijke sites) en dan zie je dat iedereen in de hele wereld elk willekeurig email adres kan gebruiken: ook die van mij en ook die van jullie.  Maar ik weet zeker dat ik jullie hiermee niks nieuws vertel.  Dus nogmaals: als ik zeg dat ik één bericht verstuur, dan verstuur ik één bericht. 

Gijs Potsdam

Nou Martin, ik heb hier eerder al wat kritische nootjes gekraakt, maar ik moet zeggen: jij bakt ze echt bruin!  Als er al een ander jouw naam zou willen misbruiken, dan gebruikt ie toch het e-mailadres dat je daarvóór zelf gebruikte (jij@jobnews.nl)! Maar nee, hij gebruikt het privé-e-mailadres van Martin Bannink (@xs4all.nl), dat pas in het mailtje dáárna door Martin zelf wordt gebruikt, als ie roept maar één mailtje te hebben geschreven… Enne, Martin, die url die je noemt, is echt niet terzake. Zelfs de grootste hacker kan nog niet "zogenaamd als Martin Bannink" op emerce reageren in een vervolgmailtje op een ècht mailtje van Martin (althans wat ie wel toegeeft) dat notabene nog niet eens is verschenen! De reacties hier worden voor publicatie gecheckt, Martin, en die eerste -die je toegeeft- gestuurd om 22.41 uur stond nog niet eens op emerce toen de volgende ( van MB, is niet Martin, zegt ie) om 22.54 uur werd gestuurd. De beide berichten zijn dus in ieder geval door dezelfde persoon geschreven, maar dat hoeft niet Martin te zijn. Maar als Martin toegeeft de eerste wel geschreven te hebben…..is ie een jokkebrok over de rest.. Als Martin zegt dat ie één bericht stuurt, stuurt ie er vier…. En dan ook nog een paar als Fred Maarsbergen, misschien ook wel als Gijs Potsdam; o, nee, dat ben ik zelf. Moet in elk geval een vrolijke boel zijn daar met z'n allen in de directiekamer bij Jobnews;-).

Markz

Een tussenstandje dan maar. Bijna een jaar na de oprichting van Total, en Megajobs: Megajobs: 41.707NationaleVakaturebank: 39.836Monsterboard: 21.771Totaljobs: 19.321 Zeker is in ieder geval dat de arbeidsmarkt aantrekt en online recruitment op een snel tempo terrein wint van de traditionele (oude) media.

Daan

Kijk voor de gelijkenis aan domeinnamen voor de grap eens op http://www.onlinevacature.nl/recruitment.htm voor het huidige aanbod aan vacaturesites, a staggering 309.

Zillizelath

Hi

What do you thing about below diet supplement? I’m going to buy something good for muscle growth. Please give me a piece of advice.

odzywki dla sportowcow

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond