Deel dit artikel
-

Grootste online marketingcampagne BBC ooit

De BBC begint maandag met wat het noemt de grootste online marketingcampagne ooit. Doel is om zoveel mogelijk lezers te trekken naar de BBC-nieuwssites. Daarbij maakt de BBC handig gebruik van onder internetters veel gebruikte tools als rss en instant messaging.

De campagne van de BBC om 'eyeballs' te trekken heet “News for a non stop-world” en gaat in totaal zes maanden duren. Het publiciteitsoffensief  is gericht op de Verenigde Staten en Europa en zal zich ook specifiek op Nederlandse internetters richten. Om extra op te vallen zullen er in de door de BBC gebruikte advertentie-uitingen zoals banners ook rss-feeds “ge-embed” worden waarin de headlines met het laatste nieuws te zien zijn.

Verder zullen de advertentie-uitingen ook te zien zijn in de verschillende im-tools. Dat zal gebeuren bij MSN in Europa en binnen ICQ in de VS. Gebruikers zullen zich via de messenger onder meer kunnen abonneren op de rss feeds van de BBC. Door deze progressieve methoden te gebruiken hoopt de BBC zoveel mogelijk mensen te bereiken. De Britse staatsomroep zegt met name mensen ook mensen te willen bereiken die op hun werk het nieuws zitten te volgen. Zij worden door de BBC de zogenaamde “inquisitives” genoemd. 

Volgens de BBC blijkt uit onderzoek dat doelloos rondsurfen verleden tijd is en dat mensen heel gericht op zoek gaan naar informatie. Dat is nu juist de groep die de BBC wil bereiken en bedienen. “Er wordt in de baas zijn tijd veel gezocht naar nieuws op internet. Waar mensen vroeger een sigaretje gingen roken, gaan ze nu actief op zoek naar online nieuws om even te ontspannen,” zegt Alan Booth van de BBC in een persbericht. Agency Republic ontwikkelde de online campagne voor de BBC.

Deel dit bericht

1 Reactie

Mathijs van Abbe

Hier zou de BBC dus perfect Toading van het nieuws kunnen toepassen. Alle nieuwsitems worden dan direct omgezet naar advertenties binnen de zoekmachines en de diverse contentsites (ADSense). Ik stuur ze wel even een mail 😉

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond