Deel dit artikel
-

Terugblik 2012: Pinterest

De snelst groeiende website van 2012 was zonder twijfel sociaal prikbord Pinterest en daarmee ook het belangrijkste nieuwe platform op het web. Nog wel erg Amerikaans georiënteerd, maar met internationale allure. Het Japanse ecommercebedrijf Rakuten stak niet minder dan 100 miljoen dollar in de plaatjessite.

Inmiddels duiken steeds meer copycats op, van eBay tot Facebook, en hebben ook grote merken Pinterest ontdekt voor marketingcampagnes.  Op het online prikbord blijven de thema’s lifestyle, beauty en wonen erg populair, reden waarom vooral vrouwen actief zijn op het platform. Toch gebruikt de Amerikaanse politie in het stadje Pottstown (Pennsylvania) Pinterest inmiddels al om foto’s van criminelen te verspreiden. Niet zonder succes.

Misschien is het dankzij Pinterest dat ook het blog Tumblr dit jaar een tweede jeugd beleefde. Zij het dat Pinterest Tumblr reeds heeft ingehaald met inmiddels 25 miljoen gebruikers. De waarde van het bedrijf wordt nu al geschat op 1,5 miljard dollar.

Pinterest gaat als een komeet (februari)

De snelst groeiende website op dit moment is sociaal prikbord Pinterest. In het algemeen groeien sociale websites als kool, zo blijkt uit onderzoek van comScore.

100 miljoen dollar voor Pinterest (mei)

Het Japanse ecommercebedrijf Rakuten steekt niet minder dan 100 miljoen dollar in sociale site Pinterest.

Tijdschrift maakt koppeling met Pinterest (mei)

Het tijdschrift House Beautiful van Hearst maakt een koppeling met het sociale netwerk Pinterest. Lezers kunnen foto’s uit het blad op de site zetten met software van Digimarc.

Volvocampagne op Pinterest (september)

De Amerikaanse vestiging van Volvo test een campagne op Pinterest. Volgers kunnen er hun favoriete foto’s plaatsen van de Volvo S60 T5. Er zijn ook prijzen te winnen.

eBay aapt Pinterest na (oktober)

Veilingsite eBay gaat na zeventien jaar eindelijk zijn site vernieuwen. En niet verrassend: die lijkt nu verdacht veel op Pinterest.

Maximaal resultaat uit Pinterest (november)

Pinterest is inmiddels uitgegroeid tot het op drie na grootste sociale netwerk van de wereld. Om je bedrijf, product of naam in de markt te zetten en tegelijkertijd meer traffic naar je website te genereren, kun je het online prikbord goed gebruiken. Hoe doe je dat?

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond