Deel dit artikel
-

Ahold Delhaize wil online omzet verdubbelen, e-commerce nog verliesgevend

Ahold Delhaize wil de online omzet in 2020 verdubbelen naar minimaal 4,6 miljard euro. Dat vertelde het bedrijf vandaag op een investeerdersdag in Londen.

De groei moet niet alleen uit de online verkoop van boodschappen komen, maar ook uit leidende e-commerceplatforms, waarmee bijvoorbeeld Bol Plaza wordt bedoeld.

Voor 2017 moet de online omzet uitkomen op 2,5 miljard euro, tegen 2,3 miljard dit jaar. Ruim de helft daarvan komt van bol.com. Ook in 2020 zal bol.com, met ruim 14 miljoen artikelen, voor het leeuwendeel van de inkomsten zorgen.

Hanneke Faber, chef e-commerce, ging vanochtend in op de synergieën tussen bol.com en de supermarkten van de groep. De algoritmen die voor bol.com worden gebruikt, kunnen ook worden ingezet voor de supermarkt. “We bouwen profielen van 7 miljoen klanten en kunnen die al een gedetailleerd dieetadvies geven”, aldus Faber.

Faber moest toegeven dat er nog niet wordt verdiend met e-commerce. “We investeren in groei”. En die groei is er. Bol.com in België groeide de afgelopen maanden sterk. In grote steden is aangetoond dat bezorging van online boodschappen winstgevend is doordat in korte tijd meerdere klanten kunnen worden bediend.

De nieuwe online ambitie maakt onderdeel uit van de Better Together-strategie, die topman Dick Boer vandaag toelicht.

knipsel

 

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond