Picnic haalt 430 miljoen nieuw groeigeld op

Websuper Picnic haalt bij bestaande investeerders 430 miljoen euro op om de verdere expansie in Duitsland te financieren.
Voor de uitbreiding naar nieuwe regio’s en steden zijn grote investeringen nodig in onder meer distributiecentra. De jongste toevoeging, die in Oberhausen, kostte bijvoorbeeld 150 miljoen euro.
De nieuwe investeringsronde wordt vanmiddag officieel bekend gemaakt tijdens de viering van het 120-jarig bestaan in Den Haag van de Duits-Nederlandse Handelskamer. Daarbij zijn onder meer minister van Economische Zaken Vincent Karremans aanwezig en de Duitse staatssecretaris van Economische Zaken en Energie Frank Wetzel.
Drie jaar geleden opende Picnic een gerobotiseerd distributiecentrum in Utrecht. Het recent geopende distributiecentrum in Oberhausen gaat nog een stapje verder, daar wordt onder meer geëxperimenteerd met robopicking, waarbij robots de boodschappen in de kratjes voor de klanten leggen.
In 2018 startte Picnic ook in Duitsland en in 2021 in Frankrijk.
Picnic bedient in Duitsland reeds zo’n 230 steden en dorpen en heeft zeker een miljoen huishoudens als klant. In 2024 realiseerde het in Nederland, Duitsland en Frankrijk een omzet van 1,6 miljard euro. Daarvan komt 796 miljoen uit Nederland en zo’n 600 miljoen uit Duitsland.
Afgelopen juni zette het bedrijf van ceo Michiel Muller de eerste stap buiten Noordrijn-Westfalen, de deelstaat net over de Nederlandse grens, met plannen voor de markt in het zuid-Duitse Beieren.
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond