Deel dit artikel
-

Apple stelt tarieven voor iAd weer bij

Voor de tweede keer binnen enkele maanden stelt Apple de tarieven voor zijn iAd-platform bij. Die tarieven zijn in de ogen van adverteerders nog steeds te hoog.

Adverteerders hoeven voortaan nog maar minimaal 100.000 dollar aan campagnes in te kopen, in plaats van 500.000 dollar. Bij de lancering van iAd – het advertentieplatform voor iOS – bedroegen deze ‘entreekosten’ zelfs 1 miljoen dollar.

Verder rekent Apple vanaf nu een vast tarief voor 1000 impressies, zonder extra kosten als gebruikers op advertenties klikken.

App ontwikkelaars krijgen verder 70 procent van de advertentie-inkomsten in plaats van 60. Op die manier hoopt Apple dat er meer applicaties worden ontwikkeld met iAd.

Apple verliest steeds meer greep op de mobele advertentiemarkt. Google leidt met 24 procent de Amerikaanse markt, die alleen al goed is voor 630 miljoen dollar. Millennial Media heeft 17 procent en Apple 15, vier procent minder dan in 2010.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond