Deel dit artikel
-

Bol.com gaat fulfillment voor partners verzorgen

Bol.com lanceert Logistiek via bol.com. Daarmee kunnen ondernemers die via bol.com verkopen hun totale fulfilment uitbesteden voor de orders die zij via bol.com ontvangen. Bol.com neemt naast de orderverwerking en betaling, ook de in- en opslag, het verpakken en verzenden en de retourafhandeling en klantenservice van de verkooppartner voor zijn rekening. Amazon doet dit al langer.

Bol.com start binnenkort met een geselecteerd aantal verkooppartners en verwacht begin 2016 de dienst breed aan te kunnen bieden in Nederland en België. ‘Met een logistieke service voor verkooppartners zet bol.com een volgende stap in de ambitie om consumenten online nog beter te bedienen en e-commerce verder te ontwikkelen,’ zo heet het.

Onder meer wordt het mogelijk om een bestelling die bestaat uit meerdere artikelen, afkomstig van verschillende verkooppartners, als één pakketje te bezorgen bij de klant.

Bestelde artikelen worden volledig opgenomen in het reguliere distributieproces van bol.com. Zo kunnen artikelen met een maximale snelheid – binnen 24 uur – thuis bij de klant of bij een bol.com afhaalpunt in een Albert Heijn of Etos-winkel bezorgd worden. Retourneren gaat via de gratis retourservice van bol.com, waarbij retourneren via afhaalpunten ook mogelijk is. De partner blijft de verkopende partij en is met bedrijfsnaam zowel bij de bestelling als bezorging zichtbaar voor de klant.

Afgelopen week werd al een samenwerking met DPD voor de bestaande verzendservice aangekondigd. De verzendservice is vanaf begin februari ook beschikbaar met bpost en DPD voor Belgische verkooppartners. Particulieren die via bol.com verkopen kunnen ook gebruik maken van de verzendservice.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond