Deel dit artikel
-

Buongiorno Digital gaat verder als Lumata Nederland

Full-service mobile marketingbureau Buongiorno Digital heeft een nieuwe naam Lumata Nederland. De doelstelling verandert niet: bedrijven ondersteunen bij het integreren van mobiel in hun totale marketingstrategie.

Buongiorno Digital was een van origine Italiaans bedrijf dat in 2007 onder meer het Nederlandse mobile marketingbedrijf HotSMS heeft overgenomen. HotSMS was in 1999 het eerste mobile marketingbureau in Nederland en heeft diverse (internationale) reclameprijzen gewonnen, waaronder een Gouden Spinaward voor beste mobiele concept (Red Bull Flugtag 2007).

Sinds 2009 is Buongiorno Digital zich gaan toeleggen op social media marketing. Voor diverse merken heeft het bureau inmiddels meer dan 500 social mediacampagnes en 50 Facebook-apps ontwikkeld.

Door het groeiend aantal smartphonegebruikers wordt social media tegenwoordig meer gebruikt op de mobiel dan op de pc. Hierdoor wordt social media steeds meer een onderdeel van mobile. Terwijl mobile en social geheel door de consument is omarmd, lijken merken hier meer moeite mee te hebben. Mobile en social initiatieven worden veelvuldig als geïsoleerd project gezien, terwijl er een enorme kans ligt om langdurige klantrelaties op te bouwen, wanneer deze kanalen worden geïntegreerd in de totale marketingstrategie, zo stelt het bedrijf in een persverklaring.

Volgens Jochem de Klein, Country Manager Lumata Nederland, zijn er meer dan 100 partijen actief die mobile apps bouwen. Zij noemen zichzelf mobile marketingbureau, terwijl zij vanuit een technische invalshoek hun klanten adviseren. “Wij willen ons onderscheiden door vanuit de marketingdoelstellingen te bepalen welke mobile en social marketinginstrumenten het meest geschikt zijn om in te zetten.”

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond