Deel dit artikel
-

Adverteren met mobiele wallpapers

Rik de Vries, beter bekend als deejay Ricky Rivaro, lanceert in januari formeel zijn nieuwe bedrijf World of Wallpapers (WOW), dat adverteerders laat betalen voor schermvullende beelden op mobiele telefoons.

Op 31 december hangt deejay Ricky Rivaro (1977) na tien jaar de draaitafels aan de wilgen om zich te concentreren op zijn nieuwe onderneming World of Wallpapers. De Vries heeft onder meer Audi, Universal Media, Fox Reizen en WNF zover weten te krijgen dat zij ‘wallpapers’ – beeldvullende beelden op het openingsscherm van mobiele telefoons – sponsoren. Om de vijf vertoningen verschijnt er een gesponsorde wallpaper van de dag. De Vries heeft nu al 45 adverteerders of partners, volgend jaar moeten dat er honderd worden.

Gebruikers kunnen zich abonneren op kanalen die door adverteerders worden onderhouden. Thema’s zijn onder meer eten, zakelijk, vrije tijd en sport, maar men ook ook een bepaald merk kiezen.

Om de wallpapers te installeren, wordt volgend jaar een app voor de iPhone (later ook Android) beschikbaar gesteld. Met die app kunnen wallpapers ook gedeeld worden via sociale media.

De gebruiker krijgt echter nooit een echte advertentie te zien. De nadruk komt te liggen op aansprekende beelden die overigens wel kunnen aansluiten op de merkbeleving. Een wallpaper kan ook worden gelinked naar een website van de adverteerder. “We gaan de kwaliteit scherp in de gaten houden”, zegt De Vries tegen Emerce. “Voor adverteerders wordt het wel heel makkelijk om beeldmateriaal aan te leveren.”

De Vries, jarenlang het boegbeeld van de Beachclub Bloomingdale en tot 2005 verbonden aan organisatiebureau ID&T, besloot zijn huidige loopbaan te beëindigen omdat de drukke werkzaamheden niet te combineren zijn. “Ik rol van de ene droom in de andere, maar moet mij nu echt hierop concentreren.”

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond