Deel dit artikel
-

Duizend bedrijven delen kosten van tv-commercial

Onemillionfaces wil kleinere bedrijven laten meebetalen een tv-commercial. Ondernemer Ismail Ouboumalne ziet een markt nu promotiebudgetten voor met name kleinere ondernemers krapper worden. De reclame verwijst naar een website waar iedere deelnemer zijn eigen plek krijgt.

‘We moeten niet wachten op een wonder om structureel samen te werken’, merkt ondernemer Ouboumalne op, die spreekt van een ‘opportuniteit om het groeiend tekort aan marketing budget op te vangen’.

Deelname aan de tv-commercial kost minimaal duizend euro. Hoewel er ook op tv reclame voor het bedrijf kan worden gemaakt , verwijst de commercial in eerste instantie naar een website waar alle bedrijven vermeld zijn. Ouboumalne spreekt over faces of gezichten.

Ouboumalne zegt niet geïnspireerd te zijn door initiatieven als De Startpagina van een Miljoen Dollar. Alex Tew uit Engeland zamelde enkele jaren terug geld in door een webpagina met een miljoen pixels op te tuigen. Hij verkocht blokjes voor een dollar per stuk om aan zijn studiegeld te komen. “Ik ben er later op gewezen dat zoiets al bestond”, zegt Ouboumalne tegen Emerce.

De initiatiefnemer gaat er van uit dat zijn faces snel over de toonbank zullen gaan, vooral omdat de eerste honderd gratis zijn. ‘Voor een minimale investering zorgt onemillionfaces voor nationaal publiek. Het is nu aan de ondernemers om assertief te reageren, er zijn slechts duizend faces totaal beschikbaar. Als je op elkaar wacht, dan is het wachten op Godot.’

 

Deel dit bericht

6 Reacties

Michael Bottenheft

Een onopvallende positie op een website, misschien een klein beetje exposure op tv bij een irrelevante doelgroep en hier moet je dan 1000 euro voor betalen aan een bedrijf dat vervolgens met jouw geld reclame voor zijn platform op tv gaat maken om op deze manier wat traffic te genereren? Er zijn betere manieren om je geld te verbranden…

Kees

Inderdaad Michael. Het zal veel ruis opleveren. Wat is inderdaad het umfeld? Wie zijn de andere adverteerders? Hoeveel personen kijken er op de website naar jouw merk? Wordt een tiener schoenenmerk b.v. gecombineerd met een merk ‘bruistablet voor kunstgebitten’… Lastig verhaal. Effectiviteit is maar de vraag.

Edwin Vlems

Ondernemers kunnen tegenwoordig zichzelf toch gratis op social media profileren? Veel authentieker en dus effectiever ook.

S de Vries

Bij mij komt het te onbetrouwbaar over…
– Geen contactgegevens
– Algemene voorwaarden met vreemde voorwaarden
– Algemene voorwaarden vol met spel- en stijlfouten
– Emailadres info@ – werkt niet, bestaat niet
– Niet ingeschreven bij de KvK

En even een rekensommetje… 1000x 1000 euro = 1 miljoen euro
Een commercial kost bij RTL4 absoluut geen 1 miljoen euro…
Deze persoon wil dus heel snel miljonair worden, gaat niet lukken denk ik 😉

Jan Libbenga (Redactie Emerce)

@ S de Vries. Er is wel degelijk een contactformulier, waar ook vlot op gereageerd wordt. Overigens ga eens kijken bij de gemiddelde webshop. Nergens een telefoonnummer te bekennen. Vaak niet meer dan een webformulier.

De desbetreffende ondernemer heeft nogal andere bedrijfjes cq concepten lopen zoals RoyalClean.

Ramon van der Roest

Ik zie de kracht van dit concept ook niet in… Zeker niet voor 1.000 euro. Als je die 1.000 euro bijvoorbeeld in affiliatemarketing steekt, krijg je gegarandeerd 10.000 euro aan extra omzet terug.

Denk dat het idee leuk is, maar het concept totaal niet af…

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond