Deel dit artikel
-

Free Record Shop wil entertainment outlet store worden

Free Record Shop introduceert een nieuw concept in de vorm van een outlet store voor film en muziek. De keten citeert GfK: in 2013 werd nog een substantiële omzet in de fysieke verkoop van film- en muziekproducten gerealiseerd en ondanks dat er een dalende trend zichtbaar is, is er nog genoeg potentie voor het fysieke entertainment product in de komende jaren.

Het nieuwe concept richt zich met name op de onderkant van de markt. Digitale kanalen bedienen op dit moment een groot deel van de markt, maar er is nog altijd een grote groep mensen die geen Netflix heeft, of die liever een fysieke DVD koopt, bijvoorbeeld om cadeau te doen. Deze mensen zijn bereid om te kopen, maar wel voor aantrekkelijke prijzen, aldus de winkelketen. Voor die groep mensen heeft Free Record Shop een winkelconcept ontwikkeld met een assortiment dat zij met hoge kortingen aan kunnen bieden.

De keten zal niet de meest recente cd’s of films aanbieden, maar fungeren als een outlet store voor magazijnvoorraden. Het gaat dan om producten die bijvoorbeeld na de eerste levensfase in een ander segment belanden, maar waarnaar nog wel vraag bestaat. Free Record Shop zal vanaf nu gaan zorgen voor een fysiek afzetkanaal voor deze voorraden. Hierbij kan gedacht worden aan muziek, films, (televisie)series, een verzamelbox met films, maar ook andere entertainment-gerelateerde producten zoals koptelefoons, games en game-consoles.

Free Record Shop begint deze week met het aanbieden van de eerste producten volgens deze nieuwe formule en wil het concept de komende tijd gaan uitbreiden. Uiteindelijk wil de winkelketen dat leveranciers hen gaan zien als de standaard outlet voor hun entertainment producten. Zo kan Free Record Shop de consument een zo breed mogelijk assortiment van aantrekkelijk geprijsde producten aanbieden en hebben de leveranciers de mogelijkheid om hun fysieke voorraden op een eenvoudige manier bij de consument te krijgen.

Deel dit bericht

2 Reacties

Hermannnn

FRS stop er toch gewoon mee, asjeblieft zeg. We willen het niet meer, dat moet toch wel duidelijk zijn geworden de afgelopen jaren. Nieuwe strategie: we gaan ouwe troep verkopen tegen onze standaard hoge prijzen.

Bedrijven vallen bij bosjes om door domme keuzes en toch blijven ze het elke keer weer proberen, het lijkt verdomme de politiek wel..

C. Valli

Het zijn net deurverkopers, blijven terugkomen als je 1 keer met ze praat.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond