Deel dit artikel
-

Gidsy: ‘Na Berlijn en New York nu Amsterdam’

De Berlijnse startup (met Nederlands DNA) Gidsy lanceert zijn online marktplaats binnenkort in Amsterdam. Wie activiteiten wil ondernemen met anderen, bekend of onbekend, vindt op Gidsy een site om gelijkgestemden te vinden en de activiteit te organiseren.

Een maand geleden ging Edial Dekker in Berlijn van start, en New York volgde kort daarna. Nu staan hij en zijn team klaar om vrijetijdsbesteding in Nederland makkelijker te maken.

Dekker: “Je gaat naar Gidsy om te zien wat er gebeurt in je omgeving. Het is een marktplaats voor activiteiten. Dat loopt uiteen van hiken tot yogales en van Trabant rijden tot het bouwen van een cocktailbar in je huis. De site beschrijft de activiteiten met foto’s, beschrijving, tijd en locatie.” Gidsy zorgt ervoor dat er betaald en geboekt wordt en ontvangt daarvoor een vergoeding van tien procent per boeking.

“Officieel gaan we in de komende weken in Amsterdam van start, maar je kunt nu je activiteiten al aanmaken.” Lachend: “Dat zou ik dan direct ook maar doen, want dan kunnen we de Nederlandse aciviteit prominent featuren op de voorpagina. Het is belangrijk dat we voor iedere stad goede listings hebben.”

Een aggressieve reclamestrategie heeft de jonge onderneming niet. De dienst moet zich als een olievlek door een stad verspreiden, via gebruikers die anderen uitnodigen. Die gasten kunnen later weer zelf organisator van een event worden.

Momenteel werkt de dienst enkel via het web, maar er wordt gewerkt aan een mobiele versie van de ‘to do-lijst voor vrijetijd’.

Foto: Vicknes Waran (cc)

Deel dit bericht

1 Reactie

Richard van W.

Geen idee wat nu het vernieuwende is aan dit concept tov bijvoorbeeld Meetup.com..afgezien dan van afrekenmodel wat iets lucratiever is voor Gidsy..mijn inziens voor 80% een copy>paste concept.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond