Deel dit artikel
-

Grote uitgevers: Scout24 Group te duur voor overname

Deutsche Telekom wil de classifieds van Scout24 Group verkopen voor circa twee mijard euro, maar grote uitgevers als Axel Springer en Bertelsmann happen niet. Te duur, vinden ze, voor een bedrijf met een omzet van 350 miljoen euro.

Sinds begin dit jaar staat Scout24 Group bij Deutsche Telekom in de etalage. Het telecombedrijf dacht er met online advertising een goede, nieuwe bron van inkomsten bij aan te trekken, maar de internationale exploitatie van rubrieksadvertenties blijkt toch een vak apart. Autoscout24, Friendscout24 en Immobilienscout24 gaan de deur uit.

Naar nu blijkt, vinden de meest voor de hand liggende kopers het prijskaartje van twee miljard euro echter te hoog. Bertelsmann en ook Axel Springer, dat flinke slagen maakt op de Europese classifiedsmarkt, weigeren de hoofdprijs te betalen voor een bedrijvengroep met een bedrijfsresultaat van tachtig miljoen euro.

Aangenomen wordt dat Deutsche Telekom zich nu richt tot investeringspartijen. Zij zouden de bedrijvengroep kopen en binnen een jaar of drie weer van de hand doen, zoals gebruikelijk bij dat soort kopers.

Scout24 Group is in Nederland actief met de labels Autoscout24 en Friendscout24.

Foto: Ed Callow (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond