Deel dit artikel
-

‘Groupon landelijk in Duitsland met Bild.de’

Groupon zou in Duitsland een grote slag slaan door een distributieovereenkomst te sluiten met het grootste web portaal, Bild.de.

De kortingssite gaat de digitale coupons van lokale middenstanders via het Axel Springer-portaal Bild.de. verspreiden. Dat nieuwsportaal verwerkt maandelijks 195 miljoen bezoeken. Duitsers kunnen zodoende bijna niet meer om de Amerikaanse dienst heen.

Leden van Groupon, consumenten die zich met hun e-mailadres aanmeldden, krijgen regelmatig e-mails van lokale ondernemers met kortingsacties. Groupon en Bild.de delen de commissie voor het aanbrengen van nieuwe klanten bij de winkel.

Dat is althans de bedoeling van de samenwerking waar de Duitse media-uitgave Meedia over bericht op basis van een ingewijde bron.

De link tussen Bild en Groupon is eenvoudig gelegd. Bild en de andere digitale Springer-titels stonden tot voor kort onder leiding van Robert Bosch. Bosch maakt in maart bekend dat hij de uitgever gaat verlaten om in juni als Europa-baas van Groupon aan de slag te gaan.

Details van de samenwerking moeten nog blijken. In de VS werkt Groupon met e-commerce- en mediabedrijven (eBay, Media General, Tencent, Cartera) samen als ‘content leverancier’. De mediabedrijven benaderen hun eigen e-mailklanten met de aanbiedingen.

Foto: camkage (cc)

*) Vanavond op dinsdag 3 mei vindt in café-restaurant Dauphine in Amsterdam een IPAN-paneldiscussie plaats met vertegenwoordigers van Groupon, Actiecode.nl, ex-MyCityDeal en Group Deal. Emerce is mediapartner.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond