Deel dit artikel
-

Heineken met online zomeractie

Heineken is de nieuwe actie 'pas op de zomer komt eraan' gestart. Op de actiesite kunnen bezoekers in een game-achtige omgeving een Heineken product, zoals het Tapvat, op onder meer een virtueel strand plaatsen.

De actie, die ongeveer acht weken zal lopen, bevat geen wedstrijdelement en is minder complex van aard dan de vorige acties van Heineken met Google Maps en de virtuele tour naar het Holland Heineken House. “Met deze actie willen we een aantal producten van Heineken centraal stellen,” zegt Rogier Vijverberg van Qi, het creatieve bureau achter de actie. “Dit is een intermezzo in aanloop naar de acties die we rondom het WK Voetbal lanceren. Het gaat puur om branding.” In de tweede week van mei kondigt Heineken volgens hem de actie rondom het WK voetbal aan.

Het bijzondere aan de nieuwe actiesite is volgens Vijverberg de ‘creatief-technische’ opbouw. Hij doelt daarbij op de animaties, de flash-elementen, game-achtige technieken en de drie dimensionale omgeving. De site is in een, naar verhouding korte periode, gerealiseerd volgens hem. “We hebben vier weken tijd gehad van briefing tot oplevering.” De korte realisatieperiode was het gevolg van uitval van een andere actie.

Heineken komt elke zes tot acht weken met een nieuwe online actie, vertelt woordvoerder Norbert Cappetti van Heineken. Een Heineken-actiesite is altijd direct zichtbaar is na het intikken van de Heineken-url. Cappetti: “Voor een website van een merk hebben we een relatief hoog bezoekersaantal. Die bezoekers krijgen we met relatief weinig inspanning.”

De bierbrouwer probeert ook zelf bezoekers naar de actiesite te trekken. Heineken maakt daarbij met name gebruik van virale marketing en zogenaamde brand sites. Daarnaast zet de brouwer soms banners in.

Cappetti is erg enthousiast over brand webs. “Wij kiezen ervoor om af en toe een brand web aan te bieden aan drukbezochte sites als Nu.nl of Ad.nl.” Als voorbeeld noemt hij een brand web die Heineken had geïntegreerd in de site van het Algemeen Dagblad tijdens de Winterspelen. “Op de site van het Algemeen Dagblad hadden we een ruimte waarin we streaming video’s toonden van de huldigingen in het Holland Heineken House. Het was duidelijk zichtbaar dat de video’s afkomstig waren van Heineken.”

Brand webs hebben een hoog effect, vertelt Cappetti. Bij de huidige campagne, ‘pas op de zomer komt eraan’, maakt Heineken geen gebruik van brand webs. Rondom het WK zal Heineken de brand webs wel inzetten.

Deel dit bericht

1 Reactie

Marco V

En nu de nieuwswaarde? Of gaat Emerce voortaan gewoon sponsored links plaatsen?

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond