Deel dit artikel
-

IAB introduceert 6 nieuwe formaten voor internetreclame

[VIDEO] Het IAB, een internationale organisatie voor online adverteerders en exploitanten,  brengt zes nieuwe formaten voor online reclame op de markt. De grotere, interactieve uitingen lijken vooral gericht op merkadverteerders die meer emotie in hun uitingen willen kunnen verwerken.

Begin deze week maakte de Amerikaanse tak van het IAB de zes nieuwe formaten bekend. Het gaat om de zogeheten Rising Star Ad Units, omdat ze het resultaat zijn van een prijsvraag die onder de naam Rising Star werd gehouden.

In september riep IAB de markt op om met voorstellen voor nieuwe soorten reclame-uitingen te komen. De jury ontving 36 inzendingen, waarvan onderstaande selectie uiteindelijk als standaarden zijn aangenomen. Onder de winnende formaten bevinden zich ideeën van Google/Youtube, Microsoft en AOL.

Elf van de nu achttien officiele formaten worden met pensioen gestuurd. Ze worden amper nog gebruikt.

Demonstraties en specificaties

IAB Billboard (specificaties: download PDF)

IAB Filmstrip (specificaties: download PDF)

IAB Portrait (specificaties: download PDF)

IAB Pushdown (specificaties: download PDF)

IAB Sidekick (specificaties: download PDF)

IAB Slider (specificaties: download PDF)

Deel dit bericht

5 Reacties

Ton van Houten

Goed dat de standaardisering wordt uitgebreid.

Rudy van Gelderen

Ik vraag me af of bezoekers ook eerder en vaker op dit soort advertenties zullen klikken…

Sandra Nicolai

Vooral de mogelijkheid van Pictela om direct via je Social Network te delen lijkt me een aanwinst.

koningwoning

@Sandra – want de meeste consumenten die jij kent zijn hier naar op zoek?
Of omdat de adverteerder denkt dat dit een aanwinst is en er uiteindelijk bijna niets mee gebeurt?

Erik van Heumen

@koiningwoning – Ik denk niet dat de consument hiernaar op zoek is.. Maar het is toch een vorm van mond op mond reclame, wat de beste reclame is.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond