Deel dit artikel
-

IceMobile fuseert met BrandLoyalty

IceMobile is gefuseerd met het internationaal werkende BrandLoyalty uit Den Bosch. Het stelt de mobielspecialist in staat om de internationale markt te betreden. Een eerste concrete stap in het buitenland is het uitrollen van een mobiel loyaltysysteem voor de retail.

Afgelopen vrijdagochtend zetten de aandeelhouders van IceMobile en BrandLoyalty (LinkedIn) hun handtekening onder het contract dat het samengaan formaliseert. Het is niet bekendgemaakt hoe de aandelen onderling zijn verdeeld. Evenmin is bekend hoeveel geld met de transactie gemoeid is.

Directeur Ralph Cohen van IceMobile: “We geven geen financiële details, maar mag duidelijk zijn dat zij een grotere partij zijn.” BrandLoyalty heeft twaalf kantoren en is actief in 35 landen. “In de meeste grote landen van de wereld, behalve in Amerika.” De gezamenlijke onderneming heeft een geschatte omzet van rond de driehonderd miljoen euro en een kleine vierhonderd medewerkers, aldus het FD.

Beide bedrijven blijven actief onder eigen naam. In de dagelijkse bedrijfsvoering verandert er weinig, zo vertelde Cohen vrijdag in een toespraak aan zijn medewerkers (PDF).

BrandLoyalty ontwikkelt klantentrouwprogramma’s voor de retail. IceMobile sluit daar op aan, omdat het ‘brand utilities’ ontwikkelt voor merken die de klantentrouw kunnen vergroten. Voorbeelden daarvan zijn de apps van ABN AMRO, Albert Heijn en KLM.

“Twee jaar geleden bedachten we dat ons bedrijfsmodel niet eenvoudig internationaal en schaalbaar is uit te rollen.” Daarom ging het bedrijf een product bouwen, iets dat wel schaalt. Concreet gaat het daarbij om een loyaltysysteem voor retailers; “fullservice voor retailers die spaaracties willen doen aan de kassa met NFC of andere draadloze technieken.” Een pilot draait nu bij Tesco in Turkije.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond