Deel dit artikel
-

ING Bank grootste online adverteerder onder financials

ING Bank is in de financiële dienstverlening de grootste online adverteerder. De bank gaf rond de zomermaanden 7,9 miljoen euro uit aan displayreclame.

Gemiddeld geeft ING Bank twee keer meer uit aan online beeldreclame dan de andere partijen in de financiële sector. Marktonderzoeker Nielsen stelt namelijk dat banken, verzekeraars en beleggingssites gemiddeld 25 procent van hun bruto mediabudgetten uitgeven op internet.

De grootste adverteerder in absolute termen is ABN Amro met een budget van 15,2 miljoen euro.

Het onderzoek omvat de periode juli tot en met oktober 2011. Er is in de volle breedte gekeken bij welke media financiële dienstverleners hun reclame-euro’s uitgeven. Een kwart van de 145 miljoen gaat naar display advertising op internet:

ING’s bestedingsniveau is vergelijkbaar met dat van betaalsystemen als PayPal en American Express. Zij gaven in de onderzochte periode twee miljoen euro, of 48 procent van hun mediabudgetten, uit op internet.

Nielsen specificeert het onderzoek verder met: ‘Binnen financiële dienstverlening wordt internet met ruim 10 miljoen euro het meest ingezet voor het adverteren voor schadeverzekeringen, zoals auto-, reis- en brand-/inboedelverzekeringen. Dat is bijna een derde van de totale bruto mediabestedingen van deze productcategorie. Op enige afstand volgt particulier bankieren met 6,4 miljoen euro, waarbij met name online geadverteerd wordt voor spaarproducten (2,7 miljoen euro) en betaaldiensten (1,9 miljoen euro).’

Deel dit bericht

1 Reactie

danny at easyconcepts dot kom

goede beslissing van ING!!! 🙂

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond