Deel dit artikel
-

Lectric neemt meerderheidsbelang in NR6

Met de overname van NR6 ontwikkelt Lectric Groep zich tot een volledig full service internetbureau.

Lectric Groep uit Zaltbommel neemt een klein meerderheidsbelang in het interactieve marketingbureau NR6. Hoeveel voor het belang is betaald, houden de directies voor zich. De optie tot volledige overname is niet vast gelegd, maar op termijn niet uitgesloten.

"Binnen de nieuwe constellatie verwacht ik dat we over het jaar 2009 zo’n 17 miljoen euro omzet zullen boeken", aldus Lectric-baas Jan-Hein Schouten. Over 2007 groeide de omzet met 45 procent tot 10,5 miljoen. De cijfers van 2008 zijn nog niet bekend gemaakt.

Schouten over de investering: "Vanuit de bedrijvengroep Lectric kregen we van klanten steeds vaker vragen waarop we op strategisch niveau niet goed konden antwoorden. We komen steeds eerder in ontwikkeltrajecten bij klanten binnen". Met NR6 denkt hij in die klantvraag te kunnen voorzien.

NR6 werkt onder meer voor klanten in de reisbranche, bij ideële organisaties, voedingssector en de financiële industrie.

De bedrijven onderzochten vorig jaar of ze een partnerschap konden sluiten. Binnen die context echter komt volgens Schouten amper kennisdeling tot stand. "De bedrijfsculturen passen goed bij elkaar. We hebben beide vakkennis en weten goed van aanpakken".

Paul Arts, directeur van NR6, reageert: "In de internetmarkt zie je dat er fragmentatie optreedt. Er komen meer specialismen. Opdrachtgevers selecteren óf zelf de verschillende specialismen bij elkaar óf ze huren een grote betrouwbare partij in met al die specialismen in huis. Met deze stap bieden we het beste van twee werelden. Er is overigens geen gedwongen winkelnering voor onze klanten".

De financiële tegenwind die de economieën wereldwijd tergt, heeft geen direct effect op de internetmarkt, meent Arts. "Je ziet wel dat er in de budgetten wordt geschoven, maar dat gaat niet ten koste van online. Het budgetgedeelte dat naar online ontwikkelingen gaat, neemt zelfs toe. Ik verwacht dat tussen de 15 en 20 procent van de marketingbudgetten in 2009 aan digitale kanalen wordt uitgegeven".

Lectric Groep biedt nu naast strategisch marketingadvies ook sitebouw, e-mail- en zoekmachinemarketing en redactionele diensten. Het bedrijf behoort met LBi en Mirabeau tot de grootste bureaus van Nederland.

Deel dit bericht

3 Reacties

L W

Jammer dat de site van nr6 down is…. Deel van de deal?

Jorn Moraal

Sjoerd, Jan-Hein, mooie (en te verwachten) zet! Veel succes!

Richard Birksteiner

Paul, nogmaals veel succes met Lectric!! 

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond