Deel dit artikel
-

Meer boodschappen online verkocht

In het tweede kwartaal van 2015 werd al 2 procent van het supermarktassortiment in Nederland online verkocht. Tot dusverre schommelde het percentage zo rond de 1,5 procent. Dat blijkt uit cijfers van GfK die vakblad Distrifood heeft gepubliceerd.

In juli werd 1,2 procentpunt van het boodschappenaanbod verkocht door supermarkten. Het resterende deel kwam terecht bij gespecialiseerde spelers. Over heel 2014 werd door GfK nog 1,8 procent van het supermarktassortiment online verkocht, waarvan supermarkten 0,7 procentpunt voor hun rekening namen.

De cijfers zijn veelbelovend, maar vergeleken met andere Europese landen bescheiden. In Engeland wordt ruim 4 procent van het supermarktassortiment online verkocht.

Opvallend is dat het bezorgaandeel verder groeit. Van het online supermarktassortiment wordt 1,9 procent bezorgd. Afhalen zit op 0,5 procent en groeit slechts 0,2 procentpunt.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond