Deel dit artikel
-

Neckermann Nederland in zee met betaalbedrijf Klarna

Klarna, gespecialiseerd in betalingen achteraf, krijgt Neckermann als klant. Neckermann.com biedt Nederlandse klanten naar verwachting vanaf april de mogelijkheid om af te rekenen met Klarna. De webwinkel wordt maandelijks door ongeveer 1 miljoen Nederlanders bezocht en wil de betaalafhandeling sterk voor hen versoepelen.

Per 1 maart start verder Nicolas Debaig als country manager Nederland. Sinds december is hij al achter de schermen bij Klarna actief en in maart neemt hij definitief het stokje over van de huidige directeur Henrik Nilsmo.

Debaig, die goed Nederlands spreekt, werkte negen jaar voor Capital One in de Verenigde Staten, GrootBrittannië en Spanje. Daarnaast werkte hij zeven jaar bij ABN AMRO, vanaf
2011 de rol Head of Business Development, Sales Management en Marketing & Communicatie.

Klarna noemt zich marktleider in Europa op het gebied van factuurgebaseerde betaaloplossingen voor de e-commerce. Hoewel bol.com al eens heeft laten doorschemeren dat ze de acceptgirokaart het liefst afschaffen, is Klarna ervan overtuigd dat er een markt blijft voor dit soort betalingen. “Nogal wat klanten willen liever niet hun bankgegevens aan webwinkels geven, en liever betalen ze hun aankoop hebben ontvangen”, verterlde Debaig gisteren tegen Emerce op de Webwinkel Vakdagen.

Klarna neemt ook alle potentiële risico’s over. De  webwinkelier krijgt dus altijd uitbetaald. Momenteel wordt Klarna aangeboden in ruim achttienduizend webwinkels verspreid over zeven landen.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond