Deel dit artikel
-

Nieuwe vorm retargeting bij Facebook

Facebook begint de gefaseerde uitrol van een reclameoptie om bezoekers van hun sites of apps opnieuw te benaderen.

Het gaat om een uitbreiding op Custom Audiences. De adverteerder kan herkennen of iemand eerder op zijn site of app kwam, maar niet goed converteerde. Via de nieuwe reclamevorm kan hij in iemands newsfeed een artikel naar voren brengen om hem alsnog aan te zetten tot interactie.

Custom Audiences is een dienst waarbij adverteerders hun eigen klantinformatie bij Facebook kunnen invoeren als targetingoptie. Denk daarbij aan zaken als e-mailadres of telefoonnummer. Zodoende kan de adverteerder deze klanten op Facebook toch identificeren, ook als ze geen Facebookfan van het bedrijf zijn.

Facebook legt uit: “Een fietsenwinkel kan mensen bereiken die op de site begonnen een fiets te ontwerpen, maar de fiets uiteindelijk niet kochten. Via Custom Audiences zijn zij alsnog te stimuleren via de News Feed om het design af te maken. Of, een mobiele app kan advertenties tonen aan mensen die de app wel downloadden maar hem niet gebruiken.”

Deze reclamevorm wordt gezien als een toevoeging op de Facebook Exchange (FBX), een andere techniek om klanten op basis van profielinformatie blijvend te benaderen met berichten. Het verschil is dat de FBX op grote schaal kan worden ingezet en de variant in Custom Audiences voor kleinere, gerichte gebruikersgroepen is.

Facebook rolt deze nieuwe techniek in de komende maanden wereldwijd uit.

De profielensite presenteert op woensdagavond 30 oktober de financiële resultaten over het derde kwartaal. In het tweede kwartaal boekte het een omzet van 1,8 miljard dollar (+53 procent).

Foto: marc falardeau (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond