Nieuws -
Online advertentiemarkt naar 98 miljard dollar
De markt voor online adverteren heeft in 2011 wereldwijd een omvang van 85 miljard dollar bereikt. Dat heeft GroupM, een dochter van reclamebureau WPP, berekend.
De grootste omzetten werden gerealiseerd in Noord-Amerika en Azië. In zijn totaliteit steeg de markt vorig jaar met 16 procent.
Dezelfde groei wordt dit jaar verwacht, waarmee het bedrag op 98 miljard zou komen. Dat is 19 procent van de totale advertentie-uitgaven.
West-Europa zal 23 miljard uitgeven, tegen 21 miljard vorig jaar.
Adverteerders zijn tussen 2006 en 2011 twee keer zoveel gaan besteden. De Noren geven het meeste geld uit aan online adverteren.
Deel dit bericht
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond
2 Reacties
Leon
“De Noren geven het meeste geld uit aan online adverteren.”
Relatief? Absoluut? Per hoofd van de bevolking? Per bedrijf? Per bedrijf dat online is?
Jopper
Als je nou even op het linkje had gedrukt, daar vind je het persbericht: For 2011, Norway had the highest per-capita online ad investment in the study’s sample–$200.