Deel dit artikel
-

Socialbakers met Analytics Pro

Socialbakers, een online analysemiddel voor Facebook en Twitter, brengt een geavanceerde betaalversie uit voor grote adverteerders op social media.

Met Analytics Pro krijgen zakelijke gebruikers een middel in handen om belangrijke gebruikers van social media te identificeren en concurrentieanalyses te maken. Met behulp van benchmarks kan een bedrijf zien hoe het presenteert in vergelijking met andere marktpartijen.

De online dienst, vergelijkbaar met Google Analytics maar dan voor social media, kost tussen de vijftig en vierhonderd dollar per maand. Er wordt onder meer gekeken naar variabelen als aantallen volgers, reacties, likes en retweets om een beeld te geven van de invloed en bereik van een merk.

Steeds meer vooral grote bedrijven zetten analysemiddelen om in hun bereik te vergroten en communicatie met volgers, ook wel: fans, efficiënter te maken. Tot de klanten van Socialbakers behoren onder meer Vodafone, BBC, Ogilvy, Samsung, LVMH, Lufthanse, Danone en McDonalds.

Het bedrijf is ruim drie jaar oud en trok slechts eenmaal extern kapitaal aan, met een omvang van twee miljoen dollar. (Op de foto Directeur Jan Rezab)

Foto: LeWeb11 (cc)

Deel dit bericht

3 Reacties

Herman Couwenbergh

“Directeur Jan Rezab (foto) is ruim drie jaar oud”, ze worden ook steeds jonger hè!

Oli4B

Hij ziet er inderdaad heel jong uit

Ronald ter Voert

@herman: dank voor je oplettendheid. Is aangepast.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond