Deel dit artikel
-

Triple play blijft in trek

In totaal hebben 5,6 miljoen huishoudens een bundel van telecommunicatiediensten bij één aanbieder. De grootste spelers op het gebied van bundels blijven KPN, UPC en Ziggo. Dat meldt de OPTA in haar verslag over het tweede kwartaal van 2012.

Ook in de eerste helft van 2012 blijft de tripleplaybundel van breedbandinternet, televisie en vaste telefonie het meest populair. 3,3 miljoen huishoudens hebben medio 2012 zo’n bundel. Dat is 42 procent van de huishoudens (pdf).

Een kwart miljoen daarvan neemt deze bundel af van zijn mobiele aanbieder en koopt daarmee alle telecommunicatiediensten bij één aanbieder. De groei van tripleplaybundels zet stabiel door met rond de negen procent per half jaar. Vrijwel alle andere typen bundels nemen juist in populariteit af. De op één na populairste bundel, met alleen breedbandinternet en vaste telefonie, wordt nu minder dan een miljoen keer afgenomen.

Deel dit bericht

1 Reactie

Johan Schaap

Tja, ik heb het hier al wel eens eerder achtergelaten. Ik denk dat er een duidelijk verschil is tussen het hebben van Triple Play of het willen van Triple Play. Ik gok dat veel mensen niet bewust kiezen voor Triple Play maar eenvoudigweg bijvoorbeeld internet en televisie willen hebben en omdat een pakket zonder telefonie dan duurder is dan met telefonie kiezen voor dat laatste. Dan hebben ze wel Triple Play, maar of ze het gebruiken is een tweede. Dus, en ook dat heb ik wel eens aangegeven, zou ik vooral benieuwd zijn naar het aantal actieve gebruikers van Triple Play. Dus gebruikers die alle alle drie de diensten actief gebruiken. Dat zou denk ik veel meer zeggen.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond