Deel dit artikel
-

Een Twitter voor locaties

De medeoprichtster van fotodienst Flickr heeft een nieuw bedrijf in het leven geroepen: Pinwheel. Een Twitter voor locaties.

Pinwheel is een manier om digitale krabbels achter te laten op een plattegrond. Dat kunnen privé of openbare berichten zijn. Net als bij Twitter kun je iemand die berichten plaatst volgen. Een koffiekenner zou bijvoorbeeld kunnen aangeven waar in je stad nieuwe koffietentjes worden geopend. Geld wordt verdiend met gesponsorde briefjes van adverteerders.

Op dit moment is de site nog niet vrij toegankelijk. Een iOS-app is in ontwikkeling.

Oprichtster Caterina Fake heeft niet lang stilgezeten na de verkoop van haar vorige bedrijf Hunch, een bookmarksite die vorig jaar voor tachtig miljoen dollar naar eBay ging. EBay wilde de technologie van Hunch integreren op zijn handelssites en advertentie- en marketingdiensten. Dat moet ertoe leiden dat gebruikers meer gaan kopen en verrast worden door eBays kennis over iemands smaak.

Fake verkocht haar eerste startup Flickr aan Yahoo in 2005 voor 35 miljoen dollar.

Pinwheel krijgt financiering van Redpoint Ventures (7,5 miljoen dollar) en een club kleinere investeerders (2 miljoen).

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond