Autoveiling Verkoopservice helpt consument met verkoop auto

Met de Autoveiling Verkoopservice kunnen particulieren hun auto snel en veilig online laten veilen. Meer dan zesduizend autobedrijven bieden mee op de aangeboden auto, waardoor de verkopende consument – zonder vervelende onderhandelingen te hoeven voeren – verzekerd is van het hoogste bod. Door een inspectie vooraf worden vervelende verrassingen achteraf uitgesloten.

In drie eenvoudige stappen kan op www.autoveiling.nl de opdracht worden gegeven om een auto te laten fotograferen, inspecteren en veilen voor een leuk bedrag. Na ontvangst van betaling wordt er binnen 24 uur een afspraak gemaakt voor een professionele inspectie op de gewenste locatie van de klant. Op deze manier worden de auto’s op eenduidige wijze met beschrijvingsgarantie aan de ruim 6000 aangesloten autobedrijven uit heel Europa aangeboden en verkocht. “Wij vinden bij elke auto de juiste koper en het is voor alle betrokken partijen op deze manier zeer efficiënt en comfortabel zaken doen”, zegt Wierd Meijering, Algemeen directeur van Autoveiling.nl.

De beste prijs
Het inruilen van een auto is niet meer van deze tijd. Zonder inruil is het veel makkelijker zaken doen, zeker online. Een nieuwe of gebruikte auto uitzoeken zonder onderhandelen over die lastige inruilauto is interessanter en transparanter. Veel autobedrijven bellen slechts een paar bevriende handelaren voor een inruilbod. De Autoveiling Verkoopservice laat kopers uit binnen- en buitenland tegen elkaar op bieden en verkoopt zo elke auto voor de beste prijs. Auto’s worden uitsluitend na akkoord van de verkoper toegezegd.

Inleveren verkochte auto
Nadat een de consument een bod heeft geaccepteerd, is het de bedoeling dat de auto bij één van de aangesloten autobedrijven van Autoveiling.nl wordt ingeleverd. Dit autobedrijf controleert de auto en na akkoord wordt de vrijwaring en de betaling per bank direct geregeld door Autoveiling.nl. “En met al onze aangesloten autobedrijven hebben we een meer dan landelijke dekking, dus kunnen consumenten altijd dicht bij hun in de buurt de auto inleveren”, aldus Wierd Meijering.

Remarketing is een vak
Autoveiling.nl, onderdeel van de AVN Group, is opgericht in 2002 en staat als Erkend Register Veilinghuis ingeschreven bij de Federatie TMV. Deze sponsor van RKC Waalwijk is in de afgelopen jaren uitgegroeid tot de meest innovatieve en toonaangevende speler op het gebied van online voertuigremarketing. De AVN Group voert jaarlijks meer dan 30.000 voertuiginspecties uit, waarvan 15.000 auto’s geveild worden en ruim 10.000 auto’s door heel Europa verkocht worden.