Geplaatst door inoopa

Dankzij het innovatief bedrijf Inoopa, zullen de 1,1 miljoen Belgische bedrijven weten of ze klaar zijn voor e-commerce

Op basis van deze vaststellingen, heeft Inoopa een online tool ontwikkelt die het mogelijk maakt om voor een betaalbare prijs (100€) uit te maken of een bedrijf zich aan e-commerce moet wagen of niet. Om dit te bekomen, baseert Inoopa zich op alle officiële en beschikbare statistische gegevens die verwerkt worden door een geavanceerd algoritme, ontwikkeld in samenwerking met een Belgische universiteit.

Vandaag werkt Inoopa al met de meeste banken, voert controletesten uit met publieke partners en negocieert met marktplaatsen en spelers in de logistiek. Het helpt ook bedrijven die actief zijn in de digitalisering van hun klanten, om databestanden te verrijken en te segmenteren naar prospecten met potentieel op basis van een regio, een omzet, een sector, enz.

Dankzij een nieuwe partnership met de Trends Top van Roularta Business Information, zal het binnenkort mogelijk zijn voor elk Belgisch bedrijf om over alle informatie te beschikken om al dan niet te slagen in e-commerce, inclusief kerncijfers van de concurrentie.

Elk bedrijf zal, via een compleet en gepersonaliseerd dossier, inzicht hebben op :

• Zijn actuele online zichtbaarheidsscore
  • Zijn e-commerce score
  • Zijn online zichtbaarheidspotentieel
  • Zijn concurrentieanalyse, inclusief de e-reputatie, traffic, marketingbudget, aanwezigheid op sociale media, gebruikte software, enz.
  • Alle adviezen om optimaal gebruik te maken van het internet
  • Een overzicht van externe personen die een adviserende rol kunnen uitvoeren
  • Een overzicht van beschikbare subsidies en steunmaatregelen

« Onlangs vroeg een bank ons om rapporten uit te draaien op basis van ondernemingsnummers. Hiermee beschikt ze over belangrijke data die hen steunt bij het aanbieden van oplossingen aan klanten of bedrijfspartners. Het is in het voordeel van alle partijen, want de bank beschikt dan snel over aanvullende informatie en de klanten krijgen een gepersonaliseerd advies met oog op een betere rentabiliteit”, aldus Jean-Pol Boone, mede-stichter van Inoopa.

“ Vanaf juni zullen we, in samenwerking met Trends Top van Roularta, in staat zijn om een volwaardig e-business barometer op te stellen voor gans België en zo bedrijven kunnen identificiëren die een potentieel hebben en hen helpen om een rentabiliteit te halen uit een internetactiviteit. Er zijn tal van mogelijkheden zowel in e-commerce, als op lokaal niveau voor de kleinhandel : het spectrum is zeer ruim”, vervolgt Jean-Noël Chamart, mede-stichter van Inoopa.

“ Roularta Business Information verheugt zich met deze nieuwe samenwerking. De scores en analyses die Inoopa zal verstrekken, zullen volledig geïntegreerd worden in de Trends Top en zo onze bestaande rapporten sterk aanvullen. De samenwerking met Inoopa, zal opportuniteiten creëren in business Intelligence naar onze klanten toe, maar ook toelaten om de evoluties van de Belgische bedrijven te bestuderen.”, volgens Pascal Flisch, Research & business development bij Roularta Business Information.

De perspectieven

Ondanks goede contacten met mogelijke buitenlandse partners, wenst Inoopa haar groei gestaag verder te zetten en eerst haar strategie voor België af te ronden.

“ Er is veel interesse vanuit het buitenland, waaronder voornamelijk Europa, maar ook Azië waar we volgende maand uitgenodigt zijn in China om ons innovatief systeem voor te stellen. Maar eerst willen we ons huidig businessplan volgen en gecontroleerd met de juiste rentabiliteit verder groeien”, besluit Jean-Pol Boone.

Inoopa is een jong bedrijf, opgericht in maart 2016 door Jean-Pol Boone en Jean-Noël Chamart en heeft in juni 2016 al een fondsenwerving afgesloten van 300.000 €.