Industry Wire

Geplaatst door El Asira

El Asira en CBS Outdoor bieden wereldprimeur met 101 QR-code shops door heel Nederland.

Opmars van QR-shopping

“We kwamen op het idee omdat we zien dat QR-shopping meer en meer een
opmars maakt in Europa”, zegt Abdelaziz Aouragh, oprichter en CEO van El Asira.
“Afgelopen jaar zijn er bijvoorbeeld 300 QR-shops gestart en worden er al 3000
aangekondigd voor komend jaar. We merken echter dat in veel van de huidige
campagnes die gebruik maken van QR-codes de echte shopping experience niet of
onvoldoende aanwezig is. Ze geven alleen informatie.”

Mobiliteit, gemak en beleving

Aouragh is er van overtuigd dat zijn campagne wél gaat werken: “Met de QR-shops
van El Asira hoeven de mensen niet nog eens naar de winkel te rennen. Door middel
van een strak creatief concept, hoogstaande designs, goede tekst én de juiste QR-
applicatie brengen we mobiliteit, gemak én beleving echt samen, op een relevante
manier. En dankzij CBS Outdoor, marktleider in interactieve buitenreclame, en dus
de uitgelezen partner om mee samen te werken, wordt ons idee nog realiteit ook.
Zelfs de grootste campagne met 101 QR-shops, die een week openblijven.”

Eerste Islamic branding campagne

El Asira heeft niet alleen een wereldprimeur met het openen van 101 QR-shops, het
bedrijf brengt ook nog de allereerste sensual Islamic branding campagne. Volgens
Aouragh zullen er nog vele volgen. “Islamic branding is de volgende wereldwijde
groeikans, vindt ook The Economist. Dat klopt. Maar tot nu toe is de islamitische
consument vaak verkeerd begrepen. Veel marketeers struikelen doordat ze
stereotyperen, moslims per ongeluk beledigen en ongevoelig zijn ten aanzien van
de normen en waarden van de doelgroep. Wij weten als geen ander hoe je deze
doelgroep aan moet spreken. Wij ZIJN de doelgroep.”

Over de campagne

Om de campagne succesvol tot stand te brengen, ging El Asira een aantal unieke
samenwerkingen aan. Naast CBS Outdoor, dat de opening van de 101 shops
realiseert door het beschikbaar stellen van abri’s, werd de campagne mede mogelijk
gemaakt door shop2mobi, dat tekende voor de technische realisatie. DFK Creations
en Marthijn Klopper | Hybrid Creative droegen zorg voor concept, art direction,
design en copy.

Alle betrokkenen zijn samen met El Asira, bruggenbouwer tussen het oosten en
westen en tussen de partijen die een beleving hebben gerealiseerd, een avontuur
aangegaan. En hebben de balans weten te vinden om verschillende doelgroepen
samen te brengen én daarbij binnen de kaders van Islamic branding te blijven met
een merk dat zich richt op sensualiteit en seksualiteit voor iedereen.

In de volgende fase breidt El Asira uit naar 1001 QR-shops, met als doel een
permanente virtuele aanwezigheid in het straatbeeld. In Nederland én wereldwijd.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht