Geplaatst door GX Software

Gartner positioneert GX Software als Visionary in ‘Magic Quadrant for Web Content Management (WCM)’

Nijmegen/San Francisco – GX Software, internationaal leverancier van Web Content Management (WCM) en Online Marketing software, is door Gartner, Inc. als Visionary gepositioneerd in diens “Magic Quadrant for Web Content Management”.* Gartner, het wereldwijd toonaangevende onderzoeks- en adviesbureau voor informatietechnologie, doet jaarlijks onderzoek naar leveranciers van WCM-systemen. GX Software is de enige Nederlandse leverancier tussen de 19 belangrijkste spelers op de internationale WCM-markt die zijn opgenomen in Gartners Magic Quadrant.

Vergeleken met Gartner’s Magic Quadrant van vorig jaar laat GX Software een flinke groei zien in Completeness of Vision en Ability to Execute en is daarmee niet alleen de enige Nederlandse leverancier maar ook degene met de relatief grootste toename van Completeness of Vision. Met een veelbelovende groeisnelheid en sterke positie in de Europese markt, maar ook door een strategisch partnership met Pitney Bowes, is GX Software er in geslaagd om vaste voet aan de grond te krijgen in Noord-Amerika.

Klantervaringen via web, social en mobiel optimaliseren
Belangrijke aspecten op het gebied van WCM zijn het leveren van cross-channel ervaringen op mobiel, social media en web en het optimaliseren van de online kanalen. GX Software heeft twee producten die over deze mogelijkheid van “Online Channel Optimization (OCO)” beschikken: GX Webmanager, een WCM-systeem, en BlueConic, software die ontwikkeld is om de klantbetrokkenheid over meerdere online kanalen te verhogen.

Voortdurend in contact met klanten
“We geloven dat onze aanhoudende aanwezigheid in Gartner’s Web Content Management Quadrant onze strategie en investeringen in deze markt opnieuw bevestigt. We zijn van mening dat de flinke positieverschuiving naar Visionary laat zien dat we veel meer doen dan enkel consistente vooruitgang tonen in de ontwikkeling van kernfuncties voor Online Channel Optimization”, zegt Hans Willems, CMO bij GX Software. “Met GX Webmanager en BlueConic vullen we onze belofte in van een “Communication Continuum” waardoor onze klanten voortdurend en samenhangend op elke geschikte plek en moment met (toekomstige) klanten zo optimaal mogelijk kunnen communiceren.”

Strategisch belang van Magic Quadrant
De keuze voor een geschikt WCM-systeem is een belangrijk strategisch besluit dat bijdraagt aan het realiseren van de online doelen en doelstellingen van een onderneming. Daarom vertrouwen veel bedrijven op de rapporten van Gartner als het gaat om de keuze voor een oplossing en leverancier. De Magic Quadrants van Gartner geven een goed totaalbeeld van de onderzoeksresultaten binnen een specifieke markt en maken de onderlinge posities van concurrenten op die desbetreffende markt inzichtelijk.

*Gartner, Inc., Magic Quadrant for Web Content Management, Mick MacComascaigh, et al, September 6, 2012.

Over het Magic Quadrant
Het Magic Quadrant is een grafische weergave van een markt voor een specifieke periode. Het Magic Quadrant toont Gartner’s analyse van hoe bepaalde leveranciers scoren ten opzichte van criteria voor die markt, zoals gedefinieerd door Gartner. Gartner prevaleert geen enkele leverancier, product of dienst die afgebeeld staat in hun publicaties en zal technologie gebruikers bovendien nooit adviseren om enkel leveranciers met de hoogste scores te selecteren. Onderzoekspublicaties van Gartner zijn enkel en alleen bedoeld als vergelijkingsmateriaal en niet om specifieke beslissingen af te dwingen. Gartner wijst alle garanties, expliciet of impliciet, met betrekking tot onderzoeken af, met inbegrip van alle verkoopgaranties en geschiktheid voor een specifiek doel.

Over GX Software
GX Software is wereldwijd leverancier van WCM- en Online Marketing software. Met deze innovatieve marketingoplossingen kunnen organisaties op elk moment, in elk kanaal in contact komen met hun bezoekers, om zo een waardevolle klantrelatie op te bouwen. Met GX Webmanager en BlueConic kunnen organisaties een voortdurende communicatie ervaring en optimale klantbetrokkenheid realiseren op het web, social media, mobiel en andere kanalen. GX Software heeft het hoofdkantoor in Nederland en regionale kantoren in Europa en Noord-Amerika. Voor meer informatie, bezoek www.gxsoftware.com.