LG introduceert nieuwste flagship smartphone: LG G3

Amstelveen 27 mei 2014 – LG Electronics (LG) introduceert vandaag de langverwachte LG G3, de opvolger van de LG G2. In zes verschillende steden over de hele wereld presenteert LG de nieuwe smartphone. De LG G3 is ontworpen onder het concept Simple is the New Smart en beschikt over de nieuwste en laatste technologie die het leven gemakkelijker maakt.

“In de snel ontwikkelende smartphonemarkt is het samensmelten van geavanceerde technologie en vereenvoudigde gebruikerservaring de slimste innovatie,” aldus dr. Jong-seok Park, President en CEO van LG Electronics Mobile Communications Company. “LG G3 is het resultaat van onze inspanningen om dat idee te verwerken in een tastbaar product. En wij zijn zeer tevreden met het resultaat.”

Highlights van de nieuwe G3:

• 5,5-inch Quad HD-scherm met 538ppi heeft vier keer de resolutie van HD en is bijna twee keer scherper dan een Full HD-beeldscherm
  • 3.000 mAh verwisselbare batterij geoptimaliseerd voor het ultra-scherpe beeldscherm en is draadloos op te laden
  • 13MP OIS+ (optische beeldstabilisatie) camera met een revolutionaire laser autofocus die verbluffend scherpe beelden kan schieten in minder dan een kwart van een seconde (0,276 seconden)
  • De metalen skin met matte afwerking is sterk, vingerafdruk proof en geeft een hoogwaardige uitstraling
  • Het afgeronde Floating Arc design, de dunne randen en de kenmerkende Back Button zorgen ervoor dat de telefoon comfortabel in de hand ligt en nog gemakkelijker te bedienen is
  • Nieuw ontworpen graphic user interface (GUI) die ook aansluit op het Simple is the New Smart concept.

“De nieuwe LG G3 is op maat gesneden. Meer met minder, dat was ons doel. Nieuwe technologie die je leven makkelijker maakt en waarop je altijd kunt vertrouwen. Dat is waar de LG G3 voor staat.” zegt Lenneke Sigmond, Marketing Manager Mobile bij LG Electronics Benelux.

Razend scherp beeld

LG heeft een uitstekende reputatie als het gaat om displaytechnologie. Het indrukwekkende Quad HD-scherm van de G3 is het resultaat van jaren van innovatie. Met een pixeldichtheid van 538ppi, zet het Quad HD-scherm van de G3 een nieuwe standaard voor kijkervaring. Het produceert scherpere en heldere beelden vergelijkbaar met de hoge kwaliteit van fotoboeken. Het toestel heeft een 5,5-inch scherm, maar door de hele dunne randen rondom het display en een schermoppervlakte van 76,4 procent, ligt de telefoon net zo comfortabel in de hand als kleinere inchmaten.

Gaat lekker lang mee

Door de hoge resolutie van het scherm werden de LG ontwikkelaars ook uitgedaagd om met een batterij te komen die net zo innovatief is. LG rustte de G3 uit met een 3,000mAh verwisselbare batterij en geavanceerde optimalisatietechnologie om de efficientie van de batterij  te vergroten. Door het metaal in de batterij te vervangen met grafiet is het de ontwikkelaars van LG gelukt de levensduur van de G3 batterij te vergroten. Het resultaat is een batterij die de hoge prestatie van het Quad HD-scherm bij kan benen, zonder halverwege de dag af te haken. Een andere innovatie is de manier van opladen. Met de G3 is het mogelijk om gemakkelijk draadloos op te laden.

Gebalanceerd en simpel design

Het Floating Arc design van de G3 zorgt met zijn ergonomische boog en slank zijprofiel voor een comfortabele ligging in de hand. LG’s kenmerkende Back Button beschikt over een nieuw ontworpen aan- en uitknop en volumeknoppen. De stijlvolle metalen skin met matte afwerking zorgt ervoor dat de G3 schoon en vingerafdruk vrij blijft. De G3 wordt aangeboden in vijf kleuren: Metallic Black, White Silk, Shine Gold, Moon Violet en Burgundy Red.

Ook de interface is vernieuwd. Intuïtiever en fraaier. Alle onnodige visuele elementen zijn verwijderd. Iedere functie heeft bovendien een eigen kleur, zodat het een logisch overzicht is. Het cirkelvormige motief van de pictogrammen is afgeleid van de vorm en het concept van het logo van LG. Het weerspiegelt de unieke visuele stijl en identiteit.

Gewoon betoverend

De G3 ’s geavanceerde 13 MP OIS + camera is ontworpen om snel en gemakkelijk bijzondere momenten vast te leggen. De innovatieve Laser Auto Focus maakt het mogelijk dat de G3 het beste moment vangt – zelfs bij extreem weinig licht – door de afstand te meten tussen het onderwerp en de camera met behulp van een supersnelle laserstraal. In combinatie met de OIS+ Hybrid Image Stabilization technologie weet de G3 zelfs de meest veeleisende amateurfotograaf te imponeren.

LG heeft ook het proces vereenvoudigd. Voorheen moest bij fotograferen handmatig het onderwerp geselecteerd worden in het beeld en vervolgens de foto schieten. Met de G3 gaat dat in één beweging. Alleen het selecteren is al voldoende om direct de foto te maken. De 2,1 MP camera aan de voorkant is ook voorzien van een aantal verbeteringen, zoals een grotere beeldsensor en diafragma voor meer licht en mooiere selfies. Daarnaast is er een unieke twist toegevoegd aan de standaard getimede selfie modus, de ‘gesture control’. Zet de G3 neer en maak een vuist zodra iedereen er klaar voor staat, de G3 herkent dit gebaar en begint automatisch met aftellen. De armlengte is dus niet meer belangrijk. Makkelijker kan niet.

Voor video biedt de G3 superieure geluidskwaliteit met instinctieve microfoons die de geluiden in de omgeving meten om het optimale audioniveau te identificeren. Met de ingebouwde 1W speaker met Boost AMP kunnen gebruikers genieten van video’s en muziek met rijkere geluiden en helderdere tonen.

Vereenvoudigde UX voor de Simple Pleasures

Naast de geavanceerde technologieën, komt LG met nieuwe UX functies om G3 gebruikers een unieke ervaring te bieden. Highlights zijn onder andere:

• Smart Keyboard: leert terwijl de gebruiker typt. Het slimme toetsenbord reduceert typefouten tot 75 procent door typegewoontes te traceren en te analyseren. Daardoor weet het toetsenbord intuïtief welk woord de gebruiker bedoelt te typen. Daarnaast is de hoogte van het toetsenbord aan te passen naar de wensen van de gebruiker. Individuele toetsen kunnen ook worden aangepast met vaak gebruikte symbolen voor een nog snellere input.
  • Smart Notice: net als een persoonlijke assistent geeft Smart Notice suggesties en aanbevelingen op basis van het gedrag van de gebruiker, telefoongebruik en locatie. Smart Notice helpt herinneren aan eerder geweigerde oproepen en vraagt of terug bellen nodig is. Een grote hoeveelheid ongebruikte bestanden of apps? Smart Notice vraagt of deze weg mogen. Maar wat het echt onderscheidt van andere personal assistants is het communiceren in natuurlijke taal, zoals: “misschien wilt u een paraplu meenemen, aangezien het vanavond gaat regenen”.
  • Smart Security: beveiliging van vertrouwelijke gegevens wanneer de G3 wordt gedeeld, misplaatst, verloren of gestolen is van groot belang. De LG G3 biedt een aantal verbeterde beveiligingsfuncties, zoals:

o    Knock Code stelt gebruikers in staat om het toestel te activeren en te ontgrendelen in één beweging. De gebruiker tikt een zelfgekozen patroon op het scherm en de smartphone zal direct activeren voor gebruik. Met de G3 is het ook mogelijk om Knock Code te gebruiken om de tijd te bekijken en het startscherm weer te sluiten. Voor meer informatie over Knock Code klik hier.

o    Content Lock houdt persoonlijke bestanden veilig en uit het zicht bij het delen van de G3 met vrienden, zelfs bij het aansluiten op een PC.

o    Kill Switch geeft G3 gebruikers de mogelijkheid om de telefoon in geval van diefstal op afstand uit te schakelen. Ook het verwijderen van de inhoud van de G3 is mogelijk, zodat persoonlijke informatie persoonlijk blijft. Daarnaast bevat de Kill Switch een antivirusscan en andere essentiële functies.

LG biedt daarnaast ook een collectie van nieuwe premium accessoires voor de LG G3:

• Quick Circle Case: verkrijgbaar in vijf kleuren. Quick Circle Case biedt eenvoudig toegang tot zes veelgebruikte functies, zoals bellen, sms, muziek en camera – allemaal via de Quick Circle zonder de case te openen. Naast de Quick Circle Case bevat de LG line-up ook de Slim Guard Cases en premium Slim Hard Cases die beschermen en draadloos opladen mogelijk maken. Klik hier voor meer informatie.
  • LG Tone Infinim (HBS – 900): ontwikkeld in samenwerking met Harman/Kardon. De LG Tone Infinim levert hoogwaardige geluidskwaliteit in een stijlvol design. Deze Bluetooth headset is gebouwd met intrekbare kabeltechnologie en knoppen om gemakkelijk te zoeken. Daarnaast beschikt het ook over Name Alert zodat de gebruiker op de hoogte is alvorens het opnemen.
  • Wireless Charger: compact en opvouwbaar, LG’s draadloze oplader is geoptimaliseerd om het gemakkelijk mee te nemen. Compatibel met Qi-technologie, zorgt LG’s Wireless Charger ervoor dat opladen zo gemakkelijk mogelijk is.

Vanaf 28 mei zal de wereldwijde uitrol van de LG G3 beginnen in Zuid-Korea. Verdere details zullen lokaal worden aangekondigd in de komende weken.

Belangrijkste specificaties*:

• Chipset:             Qualcomm Snapdragon ™ 801 (2,5 GHz Quad-Core)
  • Display:                         5,5 – inch Quad HD IPS ( 2560 x 1440 , 538ppi )
  • Geheugen:                    16/32GB eMMC ROM / 2/3GB DDR3 RAM / microSD slot (128GB max)
  • Camera:                        Achter 13.0MP met OIS + en Laser Auto Focus / Voor 2.1MP
  • Batterij:                        3000 mAh (verwijderbaar)
  • Besturingssysteem:         Android 4.4.2 KitKat
  • Afmetingen:                  146.3 x 74.6 x 8.9mm
  • Gewicht:                       149g
  • Netwerk:                       4G / LTE / HSPA + 21 Mbps (3G )
  • Connectiviteit:                Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac, Bluetooth Smart Ready (Apt-X), NFC,

SlimPort, A-GPS/Glonass, USB 2.0

• Kleur:                           Metallic Black, Silk White, Shine Gold, Moon Violet, Burgundy Red
  • Overig:                          Smart Keyboard, Smart Notice, Knock CodeTM, Guest Mode, etc.

*Specificaties kunnen per markt variëren.