Industry Wire

Geplaatst door MPG

Lieneke van der Laan strategy director bij MPG

Amstelveen, 16 maart 2017 – Crossmedia communicatie- en content-marketingbureau MPG. heeft zich versterkt met Lieneke van der Laan.

Zij gaat aan de slag als strategy director met een focus op retail- en finance accounts. Van der Laan (32) heeft, onder andere bij Rabobank NL, KPN Retail en het retail concept-ontwikkelingsbureau JosdeVries TRC, haar sporen ruimschoots verdiend op het gebied van merkpositionering, marketingcommunicatie en het ontwikkelen van contentstrategieën.

Dolly van den Akker, business directeur MPG. Nederland: ‘Klantvragen brengen wij altijd terug naar de merk- en communicatiestrategie. Van daaruit wordt pas bepaald hoe we de gehele communicatieketen met en voor de klant in kunnen vullen: van concept tot creatie en productie. Om de strategievraag binnen onze vier focusbranches retail, food, finance en non-profit optimaal te kunnen blijven beantwoorden, hebben we ons strategieteam uitgebreid met Lieneke. Zij heeft een bewezen trackrecord in zowel het ontrafelen van positionerings- en communicatie-vraagstukken als in de doorvertaling ervan naar concrete communicatie- en contentoplossingen. Ik ben dan ook erg blij dat Lieneke met al haar ervaring voor MPG. heeft gekozen.’

Lieneke van der Laan: ‘Het staat buiten kijf: contentmarketing is dé manier om een betekenisvolle en structurele relatie met je klant tot stand te brengen. Zeker nu customer journeys door alle beschikbare data steeds duidelijker het gedrag en de wensen van de klant zichtbaar maken. Ik zie het begrip content daarom heel ruim. Wat mij betreft is content tegenwoordig de inhoud van ieder contact en het verhaal dat daarmee uitgedragen wordt. MPG. is het oudste contentmarketingbureau van Nederland en weet dus als geen ander hoe contacten tussen merken en hun publiek het best gelegd en gekoesterd kunnen worden. Ik ben er trots op dat ik deel mag uitmaken van de sterke geschiedenis van het bureau.’

Over MPG.
MPG., al 40 jaar specialist in communicatiestrategieën en contentmarketing, ontwikkelt communicatie- en contentstrategieën en de oplossingen voor merken. Redactioneel en branded, digitaal, in print of live, en omnichannel als het kan. MPG. wil zo audiences inspireren en informeren met verhalen die er voor hen toe doen. Op elk moment dat zij zelf bepalen. De ca. 90 medewerkers van MPG. ondersteunen merken in het complete communicatietraject: van het ontwikkelen van de positionerings- en communicatiestrategieën, tot concept, creatie, uitvoering en het meetmoment van het eindresultaat.

MPG. produceert en onderhoudt tientallen magazines, websites, apps, events en video’s. In de eigen foto- en filmstudio, de Today Studio’s, ontwikkelt MPG. jaarlijks meer dan 1.000 foto- en videoproducties.

MPG. werkt onder andere voor A-merken zoals Ahold, ABN AMRO, KPN, UWV, Mona, KNMV, Espria, Rabobank en Staatsbosbeheer. Het hoofdkantoor staat in Amstelveen. Internationaal opereert MPG. onder de naam MPG. Concepts met een kantoor in New York.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht