Wipro Limited lanceert nieuwe merkidentiteit

Hoofddorp, 10 mei 2017 – Wipro Limited (NYSE: WIT), toonaangevend wereldwijd leverancier en specialist op het gebied van IT, consulting en business process services heeft vandaag zijn nieuwe merkidentiteit onthuld. Het nieuwe merk staat voor een hogere mate van betrokkenheid en merkassociatie, waardoor klanten optimaal gebruik kunnen maken van de expertise van Wipro om in hun business vereisten te voorzien en tijdig in te spelen op marktkansen in het huidige digitale tijdperk.
De nieuwe merkidentiteit bevestigt de groei van Wipro als betrouwbare partner voor klanten die willen aanhaken op de digitale transformatie. Via een wereldwijd netwerk en steeds meer gelokaliseerde diensten levert Wipro de benodigde capaciteiten en kennis op het gebied van hyperautomatisering, robotica, cloud, analyse en cognitieve en opkomende technologieën.
De nieuwe merkidentiteit weerspiegelt twee basiskenmerken van Wipro die klanten als uniek ervaren. Ten eerste de geïntegreerde visie die het bedrijf heeft in meerdere sectoren, technologieën en markten en ten tweede het vermogen om innovatie op een voor klanten relevante manier in te zetten.
Nieuw logo
Als onderdeel van de nieuwe merkidentiteit heeft Wipro een nieuw logo onthuld. Het nieuwe logo symboliseert de manier waarop het bedrijf “alle aspecten met elkaar verbindt” voor zijn klanten: het integreren van diepe technologie en domeinexpertise, het toepassen van inzichten vanuit diverse sectoren en het voortdurend leveren van geïntegreerde, end-to-end capaciteiten en diensten. Het logo accentueert ook het sterk technologische erfgoed van Wipro en weerspiegelt de capaciteiten voor de toekomst. De stilering van het logo roept een gevoel van vloeibaarheid, vindingrijkheid, optimisme en een verbonden wereld op.
De individuele elementen in het logo vertegenwoordigen ideeën, inzichten, technologieën, sectoren en geografische gebieden. Het uitdijende patroon symboliseert een grenzeloos Wipro. De vier cirkels vertegenwoordigen Wipro’s waarden, medewerkers, klanten en partners en gemeenschappen. Het blauw van het woordteken creëert een gevoel van betrouwbaarheid en autoriteit. Tesamen met de nieuwe identiteit heeft Wipro ook de kernwaarden geherdefinieerd: Wees gepassioneerd voor het succes van klanten, behandel ieder persoon met respect, acteer wereldwijd, wees verantwoordelijk en doe alles met een compromisloze integriteit.
Azim Premji, Chairman van Wipro Limited zegt daarover: “Onze merkidentiteit is een visuele uitdrukking van wat we doen en betekenen voor onze klanten. En dit wordt direct kracht bijgezet door onze waarden. Die waarden zijn onze kern en ons baken, de fundering van onze cultuur. Onze geherformuleerde waarden weerspiegelen de nieuwe, bruisende merkidentiteit en sluiten hier goed op aan”.
Abidali Z. Neemuchwala, Chief Executive Officer en Executive Director bij Wipro Limited: “De nieuwe merkidentiteit markeert onze reis van transformatie in de digitale wereld. Onze merkvernieuwing duidt op een nog nauwere relatie met onze klanten, meer innovatie en een diepere impact op hun business. Het is hedendaags en weerspiegelt de diversiteit en aspiraties van onze werknemers.”
Over Wipro
Als leverancier en specialist op het gebied van IT, consulting en business process services levert Wipro oplossingen waarmee organisaties beter presteren. Wipro helpt bedrijven zich te ontwikkelen tot succesvolle en dynamische organisaties door diepgaande kennis van de industrie te combineren met een integrale benadering van ‘Zakendoen met technologie’. Wipro wordt wereldwijd erkend voor het brede portfolio aan diensten en de praktische aanpak bij het leveren van innovatieve oplossingen. Organisatiebreed hecht Wipro veel waarde aan duurzaamheid. Wipro bedient met 170.000 medewerkers klanten in 6 continenten. Kijk voor meer informatie op www.wipro.com.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.