Dirk van den Bosch verlaat Publicis One Nederland

Amsterdam, 29 oktober 2017 – Met ingang van 1 december 2017 verlaat Dirk van Den Bosch Publicis One. Van den Bosch wil, na 10 jaar bij Publicis Groupe gewerkt te hebben, zijn blik verruimen. De afgelopen anderhalf jaar was Van den Bosch, samen met Cornelie Weller, CEO van Publicis One in Nederland. Daarnaast was hij ook Managing Director van DigitasLBi. Deze laatste functie is sinds 1 oktober overgenomen door Tom Bals.
In nauw overleg met Dirk van den Bosch en Johan Parmentier zullen de managementtaken worden overgedragen aan Cornelie Weller. Zij zal samen met CFO Astrid Furlan de volgende fase van Publicis One begeleiden. Dat betekent het verder uitbouwen van een breed integraal communicatie aanbod met inzet van de beste vakspecialisten van 12 labels onder één dak.
Johan Parmentier bedankt Dirk voor zijn inzet. “We zijn Dirk dankbaar voor wat hij met het leadershipteam samen met Cornelie en Astrid in korte tijd heeft bereikt. Publicis One in Nederland telt nu bijna 400 specialisten op alle mogelijke communicatie expertises. Veel van onze opdrachtgevers maken al gebruik van de gecombineerde kracht van onze labels en ervaren in de praktijk dat we echt een connecting company zijn geworden. Met de verhuizing naar een gezamenlijk pand in het voorjaar van 2018 zal de onderlinge samenwerking verder in een stroomversnelling raken.”
Dirk van den Bosch blikt terug op een mooie, succesvolle carrière bij Publicis. “Ik ben Publicis enorm dankbaar voor alle kansen die ik de afgelopen tien jaar heb gekregen en ben enorm trots op alle prijzen die we gedurende die tijd hebben gewonnen.. Ik ben blij dat ik hier een bijdrage aan heb kunnen leveren. Eerst als CEO van Lost Boys en na 2 fusies en 3 naamwijzigingen uiteindelijk als CEO van DigitasLBi. Bijna twee jaar heb ik gewerkt aan het integreren van alle bureaus van de Publicis Groupe in Nederland in Publicis One. Dat is nu afgerond en is het voor mij tijd geworden voor iets nieuws.”
Over Publicis One Nederland
Publicis One, onderdeel van de Publicis Groupe, is een house of brands van twaalf merken op het gebied van creatie, media, technologie, data & productie.
We werken voor onze klanten samen in multidisciplinaire teams, vanuit 1 P&L, waardoor kwaliteit, snelheid en kosten voor onze klanten geoptimaliseerd zijn met minimale overhead.
Onze klanten hebben hierdoor toegang tot al onze gespecialiseerde labels, expertises en tools, en wij bieden hen de beste geïntegreerde merk-, media- en (digitale) communicatieoplossingen, op lokaal en internationaal niveau.
Publicis One Nederland telt totaal 400 medewerkers en bestaand uit de specialistische labels: Publicis Amsterdam, Leo Burnett, DigitasLBi, Starcom, Zenith, Performics, MSL Group, Found, Moxie, LiquidTread, Vivaki Exchange & Prodigious.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.