Deel dit artikel
-

Amazon leidt onlineverkopen op Thanksgiving en Black Friday

Van alle onlineverkopen op Black Friday in de VS nam Amazon maar liefst 55 procent voor zijn rekening, zo blijkt uit gegevens van Hitwise. Op Thanksgiving bedroeg het aandeel 45 procent.

Ook Wal-Mart, eBay, Kohl’s en Gaps Old Navy deden het dit jaar goed. Wal-Mart en BestBuy.com volgden Amazon in het aantal transacties op beide dagen. Wanneer Wal-Mart en dochter Jet.com worden gecombineerd nadert Wal-Mart Amazom wel heel dicht. Target.com was vierde op Thankgiving en vijfde op Black Friday.

Amazon was ook sterk in internetverkeer naar de site. Het bedrijf leidde alle vier dagen vanaf Thanksgiving. Alleen eBay naderde de retailer.

Amazon won niet in elk opzicht. Gemeten naar conversie was Amazon tweede op Thanksgiving en zelfs vierde op Black Friday, volgens cijfers van Connexity. Winnaars waren hier OldNavy en fotodienst Shutterfly.

Cijfers over CyberMonday waren vanochtend nog niet bekend, maar Adobe denkt dat dit de grootste CyberMonday tot nu toe gaat worden, met 6,6 miljard dollar omzet. Aan het eind van maandag (Amerikaanse westkust) lagen de verkopen al bijna 17 procent hoger dan vorig jaar.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond