Esther de Kruijk (31) benoemd tot Managing Director Employer Marketing bij Top of Minds

Esther de Kruijk (31) benoemd tot Managing Director Employer Marketing bij Top of Minds
Top of Minds maakt bekend dat Esther de Kruijk is benoemd tot Managing Director Employer Marketing. De Kruijk zal met haar team van business writers, graphic designers en online marketeers recruitment marketing organiseren voor andere organisaties. Hierdoor kunnen zij, juist in de huidige werknemersmarkt, de beste professionals aantrekken. Eerder werkte De Kruijk als manager bij Randstad en was ze verantwoordelijk voor de go-to-market van een startup.
“Top of Minds richt zich op een doelgroep die lastig te bereiken is voor werkgevers: ambitieuze en succesvolle dertigers, de zelf-startende en transitie-gedreven professionals. Zij krijgen al veel kansen en mogelijkheden voorgeschoteld. Daarom hanteren we het adagium: great stories attract great people. Voor Top of Minds is dit al jarenlang het geheime wapen in de werving van talent op professional en executive niveau. Wat nieuw is, is dat we de employer marketing nu ook gaan aanbieden als unbundeled service – dus zonder de noodzaak ook werving & selectie af te nemen”, aldus Esther de Kruijk, Managing Director Employer Marketing bij Top of Minds
Great stories attract great people
De Kruijk: “Met een goed verhaal werf je goede mensen. Met een beter verhaal werf je betere mensen. In de huidige war for talent is er slechts een manier om je te onderscheiden. Als werkgever moet jouw verhaal beter zijn dan dat van je concurrent. Salaris is slechts een hygiënefactor. Flexibele werktijden, doorgroeimogelijkheden, een snelgroeiend bedrijf vol kansen: het zijn stuk voor stuk zaken waar je als werkgever geen onderscheidend vermogen meer aan kunt ontlenen. Dit is een tijd waarin purpose centraal staat. Het verhaal waarmee je als werknemer je identiteit kunt laden. Iedere werknemer wil bijzonder zijn: de werkgever moet dat tegenwoordig ook faciliteren.”
Achtergrond bij Randstad
De Managing Director Employer Marketing is hiervoor werkzaam geweest bij Randstad, waar ze zowel manager recruitment als manager e-commerce was. Daarnaast was ze verantwoordelijk voor de go-to-market van een mobile startup binnen Randstad en is ze onlangs teruggekeerd van een tijdelijke uitstap naar een agritech start-up in Myanmar. “Bij Randstad heb ik al ondernemende rollen gehad, waardoor het voor mij een logische stap is om binnen Top of Minds een nieuw businessmodel op te zetten. Daarbij maak ik expliciet en dankbaar gebruik van de expertise die bij Top of Minds in de afgelopen tien jaar heeft opgebouwd.”
Ambities
Top of Minds is de afgelopen drie jaar verdubbeld in grootte. Als het aan het bureau ligt, lukt dat de komende drie jaar weer. Die ambitie wordt gesterkt door het verleden van het bedrijf: Top of Minds is tien jaar geleden opgericht op het meest ongunstige moment, net voordat Lehman Brothers viel. Toch wist het kantoor te starten en duurzaam te groeien tijdens de crisisjaren. Op het moment van schrijven telt Top of Minds 32 FTE.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.