Snakeware wint Gouden Dutch Interactive Award

Snakeware Gouden winnaar van de Dutch Interactive Awards in de categorie Digitale Transformatie met werk voor Hans Boodt Mannequins.
Gisteravond zijn, tijdens de negende editie van de Dutch Interactive Awards de prijzen uitgereikt voor het beste interactieve werk van Nederland.
Snakeware en Hans Boodt Mannequins hebben volgens de jury van de Dutch Interactive Awards lef en inzicht getoond door AR in te zetten, om een product dat uit 1870 stamt, middels AR & 3D modellen te transformeren. De transformatie zorgt voor kortere lead cycles en betere customer experience. Snakeware en Hans Boodt Mannequins transformeren daarmee ook de fashion industrie. Hierdoor sorteren ze voor op een nog digitalere toekomst.
“Echt gaaf wanneer je hoort: Snakeware wint de Gouden DIA met de AR case voor Hans Boodt Mannequins. Dat onderstreept ons digitale transformatie vermogen en is weer een kroon op het werk” zegt Ate van der Meer CCO van Snakeware.
Meer dan 150 bureaus zonden dit jaar driehonderd cases in ter beoordeling. Uiteindelijk werden 74 projecten geselecteerd. De verantwoordelijke digitale bureaus presenteerden hun werk eind april aan een vakjury.
De 2018 editie van de DIA’s telde twee nieuwe categorieën: Nieuwe Interfaces en Digitale Transformatie. Snakeware was in beide categorieën genomineerd en won goud in de categorie Digitale Transformatie voor werk voor Hans Boodt Mannequins. Voor deze internationale ontwerper van mannequins realiseerde Snakeware een Augmented Reality app als extra interactieve laag en tool tussen Hans Boodt Mannequins en haar internationale klanten.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.