Beleef de eerste ‘silent livestream’ ter wereld op Social Marketing Day

Rotterdam, 6 september 2018 – Rotterdam organiseert op 20 september haar allereerste Social Marketing Day! Social Marketing Day deelt in één dag toonaangevende inzichten op het gebied van social media marketing. In meer dan 20 sessies laten diverse bedrijven en organisaties zien wat de invloed van social media op het bedrijfsleven, de maatschappij en de cultuur is.
Daarnaast wordt de eerste ‘silent livestream’ ter wereld georganiseerd, in een studio op de beursvloer. Tijdens de sessies, pauzes en de borrel worden er diverse social media experts geinterviewd voor een livestream, die te volgen zal zijn op YouTube. De bezoekers van Social Marketing Day kunnen via een koptelefoon in alle stilte de livestream volgen en direct hun vraag stellen. Ook kunnen de kijkers thuis hun vraag aan de experts stellen. “We willen marketeers laten zien wat de kracht is van livestreaming en hoe je tijdens, maar ook na afloop van het event nog gebruik kunt maken van content die je live produceert. Dat hebben we in een origineel jasje gestoken. Dit wil je niet missen, aldus Larissa Kramer, één van de initiatiefnemers van Social Marketing Day’.
Naast dit unieke format staat er een dijk van een programma. De dag wordt geopend door Emilie Sobels, bekend van Hashtag Workmode (o.a. gevestigd in Rotterdam) en de bestseller ‘Babe you got this’. Emilie geeft een lezing op het gebied van personal en social branding: wat is het belang van ambassadeurs, social strategieën en branding?
De dag zelf wordt begeleid door dagvoorzitter Suzanne Spliethoff, bekend van de programma’s Life is Beautiful op RTL4 en als verslaggever van IJburgTV. Zij zal de sprekers flink aan de tand voelen om nog meer tips voor de bezoekers te achterhalen. “Als freelancer is het natuurlijk belangrijk om zichtbaar te zijn op social media. Het is mijn visitekaartje. Bovendien blijf ik op de hoogte van wat er speelt binnen mijn werkveld. Daarnaast vind ik het heerlijk om en af en toe een kijkje te nemen in levens van anderen”, aldus Suzanne Spliethoff.
Verder deelt Kim Stolk, namens de Hogeschool Rotterdam, voor het eerst haar resultaten van het onderzoek naar social storytelling. De resultaten geven inzichten om je verhaallijn op social media te optimaliseren: “Momenteel zijn wij onze onderzoeksresultaten nog aan het analyseren en aan het testen. Social Marketing Day is het eerste publieke event waar wij de resultaten kenbaar zullen maken. Heel erg relevant voor de aanwezigen, denken wij,” aldus Kim Stolk.
Kirsten Jassies, schrijver, social media-expert en –trainer, focust zich dagelijks op digitale trends en tools als Instagram, Snapchat en YouTube. Voor Frankwatching bracht zij eerder al het boek ‘In beeld met Instagram’ uit en in september verschijnt haar tweede boek ‘Instaproof’. Tijdens Social Marketing Day geeft zij in een inspirerende break-out sessie diverse tips over Instagram.
Naast bovenstaande succesvolle namen, hebben de initiatiefnemers van het event ook andere bureaus en organisaties geregeld. Zo zijn de bureaus BlueMango, Newslab, Coopr, TBWA\NEBOKO, Smarp, HelloSparkle, Riff en merken zoals ABN Amro, Dura Vermeer, Nima en Bavaria aanwezig om te spreken over diverse social onderwerpen.
De inspirerende dag wordt afgesloten met een paneldiscussie – met Komala Mazerant – over het belang en effect van inhakers op social media. Binnen 45 minuten geeft het panel je alle do’s and dont’s om de perfecte inhaker te maken. Zowel wetenschappelijk onderbouwd, als ervaring direct uit de praktijk. Eén van de deelnemers aan het panelgesprek is het Nederlandse biermerk Bavaria, dat aangeeft zin te hebben in het evenement.
“In deze eerste editie van Social Marketing Day staat centraal hoe je van likes business maakt”, vertelt Susanne Plaisier, één van de initiatiefnemers van het event. “Alle sprekers hebben de liefde voor het vak gemeen, met ieder een eigen specialisme. Onder het motto van #sharingiscaring willen we van elkaar leren en een start maken met een Rotterdamse community met liefde voor social business. Kortom, Social Marketing Day is hét Rotterdamse social media-event dat je niet mag missen.”
De Early Bird-tickets zijn inmiddels uitverkocht. Er zijn nog reguliere tickets en DuoDeal-tickets (t/m 10 september) beschikbaar. Tickets kunnen gekocht worden op de website van het event.
Datum: 20 september 2018
Informatie en kaartverkoop: www.socialmarketingday.nl
Locatie: Blaakhouse Rotterdam, Blaak 34
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.