Kleine groei TradeDoubler

Het pan-Europese netwerk voor affiliatemarketing TradeDoubler boekte in het laatste kwartaal van 2011 een groei van vijf procent. De leiding stuurt op meer financiële gezondheid en gaat actief op zoek naar meer omzet.
De categorie Travel was in de laatste maanden van 2011 de grootste voor TradeDoubler uit Zweden, op de voet gevolgd door Retail. Verrassend was ook, dat de rubriek Automotive met 49 procent groeide en dat de handel in december een extra impuls kreeg van 22 procent.
In de kwartaal- en jaarcijfers die TradeDoubler vanochtend publiceerde spreekt focus op groei, maar laat de directie weten dat de fundamenten nog wat reparaties verdienen.
De searchactiviteiten drukten in de afgelopen kwartalen het resultaat. De druk werd dermate groot, dat besloten werd om die tak te verkopen aan het Franse Netbooster. Daar komt bij dat het kostenpeil te hoog was geworden. Het bedrijf stuurt nu sterker op het structureel terugdringen van de kosten en meer efficiëntie en klanten.
Over de prestaties in de afzonderlijke landen doet TradeDoubler geen uitspraken. Het gebied waar Nederland toe behoort, liet eind 2011 slechts een groei van 1 procent zien tot vier miljoen euro. Dit gebied is goed voor een kwart van de bruto winst.
De omzet steeg in het vierde kwartaal met vijf procent tot 80 miljoen euro. Over heel 2011 werd een toename gerealiseerd van elf procent tot 296 miljoen euro.
Deel dit bericht
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond
2 Reacties
Wouter
Groei ondanks vele grote merken die daar stopten, bizar
Bram
NIeuwe website met volledig nieuw backend graag! Ik vind het huidige systeem van TD nog steeds erg onoverzichtelijk en het aanmaken van deeplinks (ja deeplinks!) is nog steeds erg lastig.